3 צפייה בגלריה
תחנת רכבת נתב"ג תסגר לחוזרים ארצה
תחנת רכבת נתב"ג תסגר לחוזרים ארצה
סגורה כבר שנה. הרכבת בבן גוריון
(צילום: עמית הובר)
תחנת הרכבת בנמל התעופה בן גוריון נסגרה לפני יותר משנה בעקבות התפרצות הקורונה בישראל והכנסתם של נוסעים ועובדי רכבת רבים לבידוד בשל החוזרים לארץ שנדבקו בנגיף, אך כעת, כשהשגרה חזרה כמעט במלואה, השמיים מתחילים להיפתח ונתוני התחלואה ירדו באופן משמעותי - הקו שמשרת אלפי נוסעים לנתב"ג ולמרכזי התעסוקה הסמוכים עדיין סגור.
עוד לפני החג התקיימו במשרד התחבורה דיונים תכופים על מתווה הפתיחה של תחנת הרכבת בנתב"ג. בדיונים עלה כי לעובדי הרכבת אין סמכות חוקית לבדוק תו ירוק או תעודות מחלים לנוסעים ברכבת, וקיים חשש שנוסעים שנדרשים לבידוד או לא מחוסנים יעלו לרכבות כפי שקרה במרץ שעבר. ברכבת יוכלו לפתוח את התחנה רק 48 שעות לאחר שמשרד התחבורה יחליט כיצד לבצע את בדיקות התו הירוק, אך במשרד טוענים כי על הרכבת לגבש מתווה שיפורסם לציבור.
3 צפייה בגלריה
תחנת רכבת נתב"ג
תחנת רכבת נתב"ג
תחנת הרכבת בנתב"ג
(צילום: רויטרס)
אלון, שעובד בטרמינל 3, נסע ברכבת באופן קבוע עד להתפרצות הקורונה. "בשיא המגפה היה ברור שצריך לסגור את התחנה, כי היו כאלה שהגיעו מחוץ לארץ ובמקום לנסוע במונית או ברכב פרטי לבידוד בבית עלו על הרכבת וסיכנו מאות אנשים, אבל המצב כעת שונה", אמר ל-ynet. "מלבד האנשים שטסים או חוזרים מחוץ לארץ, יש בנמל התעופה מאות עובדים שנאלצים להסתמך על רכב הפרטי. מלבד ההוצאה הכספית זה מעלה את זיהום האוויר, מעמיד אותך בפקקים, והופך נסיעה קלה ונעימה בבוקר לסיוט שנמשך לפעמים שעות ללא סיבה".
גם אורן, שעובד במתחם האיירפורט סיטי הסמוך ומתגורר באשקלון, סיפר כי מאז פתיחת השמיים כל פניותיו לרכבת ישראל נותרו ללא מענה. "לאנשים היום אין ברירה אלא להגיע עם הרכב הפרטי. מדובר בהוצאה של יותר מ-1,200 שקל בחודש רק על דלק. השירות של הרכבת מצוין בשבילי, אבל כרגע אין פתרונות תחבורתיים כי הרכבת זה האוויר שלנו", אמר אורן. "היום אני נאלץ להגיע ברכבת לתחנת לוד, ומשם לקחת שני אוטובוסים כדי להגיע לעבודה כשלא תמיד יש סנכרון בין הרכבת לאוטובוסים. זמן ההגעה שלי לעבודה התארך משמעותית, כשהתחנה בנתב"ג היא במרחק של חמש דקות נסיעה מקריית שדה התעופה".
3 צפייה בגלריה
"הנסיעה הפכה לסיוט מתמשך"
"הנסיעה הפכה לסיוט מתמשך"
"הנסיעה הפכה לסיוט מתמשך"
(צילום: גיל יוחנן)
ממשרד התחבורה נמסר כי "על פי החלטת הממשלה, נוסעים שאינם מחוסנים או מחלימים החוזרים מחו"ל חייבים בבידוד מיידי מרגע נחיתתם בנתב"ג. לאור ההנחיות החדשות לפיהן מחוסנים ומחלימים אינם מחויבים בבידוד, הנחה משרד התחבורה את רכבת ישראל להכין מתווה הפעלה במסגרתו תחודש פעילות תחנת נתב"ג למציגי תעודת מתחסן או מחלים. זאת במטרה למנוע את חשיפתם של נוסעים שחזרו מחו"ל ונדרשים לבידוד לשאר נוסעי הרכבת ועובדיה.
"יצוין כי כי נמצאו נוסעים שחזרו מחו"ל במהלך חודש מרץ ועשו את דרכם ברכבת והתגלו לאחר מכן כחולי קורונה. בעקבות זאת עשרות מעובדי הרכבת נאלצו להיכנס לבידוד של 14 יום עם סיום הכנת מתווה ההפעלה של תחנת נתב"ג תצא הודעה מסודרת לציבור".