המורה שריפה אבו מעמר (30) מרמלה הייתה אמורה לפתוח היום (שלישי) את שנת הלימודים ולפגוש את בני ובנות כיתתה בבית הספר "דרור" בעיר, מפגש שלא יקרה. אבו מעמר נורתה אתמול למוות בביתה בעקבות ריב בין שתי חמולות בשכונות מגוריה. אחד הכדורים שנורו ניתז לעבר ביתה ופגע בה בפלג גופה העליון.
לפני האירוע הטראגי, הספיקה אבו מעמר לפקוד את בית ספרה, תלתה במקום קישוטים והשאירה מתנות וממתקים על מנת לקבל את פניהם של התלמידים.
7 צפייה בגלריה
שריפה אבו מעומר
שריפה אבו מעומר
שריפה אבו מעמר
(צילום: דרור, בתי חינוך)
7 צפייה בגלריה
שריפה אבו מעומר בהתכתבות וואטסאפ עם הורי הכיתה
שריפה אבו מעומר בהתכתבות וואטסאפ עם הורי הכיתה
התכתבות שניהלה אבו מעמר עם הורי התלמידים
7 צפייה בגלריה
בית ספר דרור ברמלה
בית ספר דרור ברמלה
בית הספר דרור, שבו לימדה הנרצחת
7 צפייה בגלריה
מודעת האבל בכניסה לבית ספר "דרור" ברמלה
מודעת האבל בכניסה לבית ספר "דרור" ברמלה
מודעת אבל בכניסה לבית הספר
העמיתים בבית ספרה, שעדיין כואבים והמומים את אובדנה, סיפרו בצער על אישיותה המיוחדת: "מדובר לא רק במורה מהממת, היא הייתה גם חברה מדהימה שתמיד קשובה לכולם, ועושה הכל על מנת לעזור ולתמוך. היא הייתה מעניקה יחס פשוט אימהי לתלמידים שלה".
הם תיארו כיצד הבוקר שלו כה ציפו הפך בין רגע למציאות כואבת ועצובה: "הגענו לבית הספר עם הרגשה רעה מאוד. עצוב לנו על מה שקרה לאישה המדהימה הזו. אנחנו לא מאמינים שנאלצנו לפתוח את שנת הלימודים עם אסון שכזה".
7 צפייה בגלריה
ההכנות בכיתתה של שריפה אבו מעומר
ההכנות בכיתתה של שריפה אבו מעומר
קישוטים שהכינה שריפה בכיתתה
7 צפייה בגלריה
ההכנות בכיתתה של שריפה אבו מעומר
ההכנות בכיתתה של שריפה אבו מעומר
מסכות, אלכוג'ל ומגבונים: אריזות מתנה שהכינה שריפה לתלמידים במיוחד ללימודים בצל הקורונה
גם התלמידים התקשו להסתיר את כאבם. אחד מהם סיפר: "אנחנו לא מפסיקים לבכות. היא עבדה כל כך קשה כדי שיהיה לנו טוב ולא הספקנו אפילו לומר לה תודה על כל המאמצים שהשקיעה, ממש עד לרגע האחרון. הייתי כל כך רוצה לראות אותה כאן, אבל לצערי עכשיו נוכל לבקר אותה רק בבית הקברות".
תלמיד אחר התייחס לאלימות הגואה במגזר הערבי שממשיכה לגבות קורבנות: "עד מתי הירי הזה יימשך? מתי יתחילו לאסוף את כלי הנשק שהורגים אותנו? היום איבדנו את המורה שלנו, אני לא יודע את מי נאבד אחר כך. על המשטרה לפעול ביד קשה נגד כל מי שמשתמש בנשק ולהעניש אותם בחומרה".
מינו אבו לאבן, מחזיק תיק החינוך ברמלה, הגיע הבוקר לבית הספר ושוחח עם התלמידים והמורים: "כולם המומים ממותה של המורה שריפה אבו מעמר והאווירה מאוד קשה. מדובר במורה בכירה ומוכרת וקשה לעכל את העובדה שהיא לא כאן אחרי כל ההכנות שעשתה לקראת פתיחת שנת הלימודים. נכנסנו לחדר המורים ובמקום למצוא שם צוות שמח, הרגשנו כמו בניחום אבלים. אנחנו יודעים להתמודד עם מגיפת הקורונה, אבל לא עם נגע האלימות, ודורשים מגורמי האכיפה לפעול ביד קשה נגד הפושעים".
גיסה של שריפה סעיד אבו מעמר סיפר כי היא נורתה כשהייתה במטבח ובישלה לארבעת ילדיה. "נורתה אש מצד השכנים. ירו בשלושה מוקדים בירי אוטומטי, חמישה קליעים פגעו בקיר הבניין, ואחד מהם עשה חור בחלון ופגע בשריפה", אמר.
7 צפייה בגלריה
החלון ממנו נכנס הכדור שהרג את שריפה אבו מועמר
החלון ממנו נכנס הכדור שהרג את שריפה אבו מועמר
החלון שדרכו נכנס הכדור שהרג את שריפה, ופגיעות הקליעים בקיר הבניין
הגיס אמר כי הפרסומים שלפיהם היו חילופי אש אינם נכונים. "היה פה ירי חד-צדדי בחפים מפשע. הירי היה מצד אחד בלבד, ולא חילופי אש בין שתי משפחות". הוא הוסיף כי עד כה לא הגיעה לבית המשפחה עובדת סוציאלית, ומתח ביקורת על כוחות החירום, שלדבריו התעכבו בהגעה לזירה: "אם מד"א היו מגיעים יותר מהר ולא אחרי חצי שעה, אולי שריפה הייתה בחיים".
הוא סיפר על קרובת משפחתו: "לא ראיתי אישה כזאת טובה. היא אמא לארבעה ילדים קודם כל, ואחרי זה המורה ומחנכת למופת. כולם מכירים את האישה הנהדרת הזאת. היא בסך הכל הכינה אוכל במטבח וזה מה שקרה".
רשת "דרור בתי חינוך" פרסמה הודעת אבל על מותה: "ליבנו המום וכואב ממותה הטרגי של שריפה אבו מעמר. לא כך רצינו לפתוח שנה. שריפה הייתה רכזת חברתית בבית הספר ומחנכת אהובה ויקרה בשבע השנים האחרונות. שריפה הייתה מורה מסורה לעבודתה, לתלמידים ולצוות, מלאה בחיים, יצירתיות ויוזמה. בשנת הלימודים שעברה היא סיימה מחזור י"ב, והשנה הייתה אמורה לפגוש חניכים חדשים בכיתה י"א, התכוננה והתרגשה מכך".
עוד מסרה הרשת: "שריפה ריכזה את החינוך החברתי והמעורבות החברתית בבית הספר, יזמה מסע אימהות לרגל יום האם, מפגשי חיים משותפים עם בתי ספר יהודיים, מעורבות חברתית של תלמידים בעיר ועוד. בית הספר נערך הבוקר לטיפול במצב החדש. תלמידים נפגשים הבוקר עם צוות המורים ומשוחחים יחד. הצוות והתלמידים מקבלים את הליווי המקצועי מהשירות הפסיכולוגי ומגורמים נוספים במשרד החינוך וברשת".
ראש העיר רמלה מיכאל וידל מסר כי "מותה הטרגי של שריפה, מורה ומחנכת, מכעיס ומקומם. המקרה החמור מצוי בחקירת משטרה. לצערנו מדובר באירוע חמור. אנו רואים בחומרה את הירי וקוראים למשטרה לחקור ולהביא לדין את מבצעיו".
רועי רובינשטיין השתתף בהכנת הכתבה