ההפגנות הסוערות של נערי הגבעות במחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק במרדף משטרתי נמשכו גם אתמול, ואתמול התרכזו המפגינים בצומת בר אילן בירושלים. במהלך ההפגנה תועד באופן חריג בלש שהתחפש לאיש צוות מגן דוד אדום.
2 צפייה בגלריה
תיעוד חריג:  בלש מחופש לאיש מד"א בהפגנה בירושלים
תיעוד חריג:  בלש מחופש לאיש מד"א בהפגנה בירושלים
מתוך התיעוד
(צילום: רפי רודניק)
2 צפייה בגלריה
תיעוד חריג:  בלש מחופש לאיש מד"א בהפגנה בירושלים
תיעוד חריג:  בלש מחופש לאיש מד"א בהפגנה בירושלים
(צילום: רפי רודניק, ידידיה אפשטיין)
העיתונאי החרדי רפי רודניק הבחין בקבוצת בלשים יושבת ומתכוננת להמשך הפעילות. אחד מהם היה לבוש במדי מד"א ובאוזנו הייתה אוזניה. "הבלש עמד במסווה של איש מד"א בצד ותיעד עבור הבלשים האחרים את המפגינים שיידו אבנים ודרדרו פחים, כדי שהם יעצרו אותם", סיפר רודניק.
הוא הוסיף: "הגעתי עם מצלמה כדי לבקש ממנו תעודה של מד"א. כשביקשתי ממנו את התעודה הוא רצה להראות לי אותה רק בצד. מכיוון שחששתי מהתנהגות קודמת של שוטרים לעיתונאים חרדים סירבתי ללכת איתו הצידה, חששתי שהוא ירביץ לי או ייקח לי את הטלפון ויעצור אותי, ואז הוא פשוט הסתלק. זה פשוט בזוי ולא חוקי שהמשטרה עושה שימוש ציני במדי רפואה של הצלת חיים כדי לזהות מפגינים". ממשטרת ישראל ומד"א טרם נמסרה תגובה.

ובתקרית אחרת תועד שוטר מכה ועוצר באלימות מפגינה בצומת שילת לאחר שזו התגרתה בו וכינתה אותו "פיצי". עו"ד מיכאל ליטווק פנה למח"ש בשם ארגון "בצלמו" בדרישה לחקור את השוטר וכתב: "לא יעלה על הדעת כי בשל פגיעה בכבודו של שוטר ושימוש במילה לא במקום, תיעצר נערה בברוטליות".
על כך נמסר בתגובה מהמשטרה: "אחת המפגינות נעצרה לחקירה לאחר שהניפה את ידיה באיום כלפי השוטרים ולא נשמעה להנחיות. בסיום חקירתה שוחררה בתנאים מגבילים. משטרת ישראל תאפשר את זכות המחאה, אולם לא תאפשר הפרת הסדר והאלימות".