שרת התחבורה מירי רגב קיימה הערב (ד') מסיבת עיתונאים בירושלים לקראת הפעלת מערך התחבורה הציבורית תחת המגבלות החדשות וההוראות המבלבלות בשל נתוני התחלואה בנגיף הקורונה. היא קראה לציבור לגלות סובלנות. "יהיו עומסים", אמרה רגב שהוסיפה כי "פקחים יוודאו שאנשים עוטים מסכות כדי שלא נצטרך לבוא עם נתונים כאלה ואחרים לקבינט וייסגרו את התחבורה הציבורית".
"ממחר לא יהיה פשוט, יהיו עומסים בתחנות וליבי עם ציבור הנוסעים. המגבלות לא פסחו על עולם התחבורה", ציינה רגב. בין המגבלות שנקבעו - הגבלת אחוזי התפוסה באוטובוסים ל-50% והפסקת פעילותם החל משעה 22:00 בכל יום, מלבד במוצאי שבת. היא הוסיפה כי "בקבינט הקורונה הוצגו ממצאים ממשרד הבריאות שזיהו בתחבורה הציבורית כאחד ממקורות ההדבקה".
3 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
השרה רגב: "ליבי עם הנוסעים, ממחר יהיה לא פשוט"
(צילום: עמית שאבי)
השרה רגב הבהירה: "נתגבר את הקווים העמוסים. המיזוג יופעל בכל אוטובוס וכמובן שאם יהיו חלונות יפתחו גם את החלונות". היא הודתה לציבור הנהגים "שעובד בתנאים לא פשוטים".
אחת מההנחיות החדשות שעוררו סערה, היא קביעה כי התחבורה הציבורית תחדל לפעול אחרי השעה 22:00. גורם במשרד התחבורה הזכיר ל-ynet כי בתקופת הסגר ביטלו את התחבורה הציבורית מחמישי בערב ועד ליום ראשון בבוקר, ורק בעקבות לחץ שהפעיל סגן שרת התחבורה, ח"כ אורי מקלב, הוחלט להפעיל את התחבורה הציבורית בשישי בבוקר והחל ממוצאי שבת לטובת אנשים עובדים.
3 צפייה בגלריה
אורי מקלב
אורי מקלב
"המתווה מותח את החבל למקסימום". סגן השרה מקלב
(צילום: עמית שאבי)
מקלב אמר במסיבת העיתונאים כי "המתווה הזה מותח את החבל למקסימום". לדבריו, לעומת בגל הראשון התפוסה המתאפשרת באוטובוסים צמחה בכ-150%. "זה יכול לגרום לפיטורים דווקא בקרב האוכלוסיות החלשות שתליות בתחבורה הציבורית".
לדבריו, "אין דבר המפעיל את המשק יותר מהתחבורה הציבורית - היא המנוע של המשק, ישנם אנשים שלא יכולים לצאת לעבודה או לבקר חולים ללא תחבורה הציבורית. ללא המתווה הזה מחולל ההדבקה בתחנות היה גדול יותר, אנחנו מדללים את התחנות באמצעות איסוף לאורך הצירים ותגבורי הקווים".
3 צפייה בגלריה
קו 7 משכונת התקווה ליגאל אלון בתל אביב
קו 7 משכונת התקווה ליגאל אלון בתל אביב
אנשים עם מסכות באוטובוס בת"א
ביום שני החליטה הממשלה על הגבלות בתחבורה הציבורית ובהן הגבלת מספר הנוסעים ל-20 לצד איסור על הפעלת מזגן בעת הנסיעה. כאמור, בעקבות הזעם הציבורי הודיעה רגב כי הגיעה להסכמה עם אדלשטיין והמגזנים יפעלו כרגיל. ומה לגבי מגבלת נוסעים? איש לא ידע ולכן רק הבוקר לפני שמשרד התחבורה שחרר הנחיה חדשה ונדרשת, יצאו אוטובוסים לדרכם עמוסים כרגיל.
רק ב-09:00 בבוקר, כאשר האוטובוסים כבר עמוסים בנוסעים, הודיע משרד התחבורה לחברות התחבורה הציבורית כי מספר הנוסעים המותר יעמוד על 50 אחוזי תפוסה - לדברי משרד התחבורה, המשמעות היא כי באוטובוס עירוני יוכלו לנסוע 32 נוסעים, רק 30 באוטובוס בינעירוני ו-50 נוסעים באוטובוס מפרקי.
נהגי האוטובוס מיהרו לחשב פעילות מחדש וכך גם החברות המפעילות. חלפה שעה אחת בלבד (10:00) ובמשרד התחבורה שחררו הודעה חדשה - ההגבלות ייכנסו לתוקפן בעצם רק מחר.