משפטו החוזר של רומן זדורוב, שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה ז"ל בקצרין, בדצמבר 2006, נפתח אתמול בבית המשפט המחוזי בנצרת. אילנה, אמה של תאיר, סיפרה היום (ג') בריאיון לאולפן ynet על תחושותיה - בעיקר כלפי הפרקליטות שאותה היא תקפה: "היא הגוף הכי פושע פה. לתת לידיה עכשיו החלטה כל כך משמעותית – פתיחת משפט חוזר - ושהם יעשו את הדבר הנכון? ממש, אבל ממש לא".
על תחושותיה מול החלטת השופט מלצר אודות פתיחת המשפט החוזר, אמרה: "כבר אז אני קצת התאכזבתי. באותו יום כולם מאוד שמחו, בכל זאת משפט חוזר, אבל כשמבינים את המשמעות - זה לא הדבר שאני נלחמת עליו ושייחלתי לו. התקווה שלי, אחרי 15 שנים של מאבק, הייתה שתיק הרצח ייפתח. היה לי עצוב לדעת שמחזירים את התיק הזה לידי הפרקליטות שהיא למעשה הגוף שהכי כשל, אפילו ברמה הפלילית".
2 צפייה בגלריה
 אילנה ראדה בישיבת סיעה הבית היהודי
 אילנה ראדה בישיבת סיעה הבית היהודי
"לא נלחמת בשביל זדורוב, אלא כדי למצוא את הרוצחים". אילנה ראדה
(צילום: אלכס קולומויסקי)

2 צפייה בגלריה
  מימין: זדורוב, ראדה וקרבצ'נקו
  מימין: זדורוב, ראדה וקרבצ'נקו
מימין: זדורוב, ראדה וקרבצ'נקו
(צילום: אלכס קולומויסקי, באדיבות המשפחה, גבריאל בהרליה)
- גם עכשיו את לא מאמינה שיהיה משפט צדק לזדורוב? "אני לא צריכה משפט צדק לזדורוב, אני צריכה שימצאו את הרוצחים של הבת שלי. תבינו דבר אחד – אני לא נלחמת את המלחמה של זדורוב, אני נלחמת על כך שימצאו את הרוצחים של הבת שלי. סוגרים את כל הראיות בידיו של חן קוגל, ראש המכון הפתולוגי, ובתירוצים פעם אחר פעם אומרים בצורה פתטית שכאילו זה נוגד אתיקה מקצועית ויש ניגוד עניינים כי הוא עובד מדינה. הוא היה עד במשפט הראשון – מה הבעיה? להביא עד מומחה מבלגיה או משוויץ ולשלם לו מיליונים מכספי המדינה זה בסדר? בשביל מה, שימציא תירוצים? טוב שהוא לא אמר שהדם הזה הוא מהמחזור של תאיר. ברצינות. די. יש ראיות פורנזיות בתיק הזה, וכשקוראים מימין ומשמאל שמכל הכיוונים מפענחים תיקי רצח אחרי 15 שנה, אחרי 10 שנים, על ידי הכנסת הראיות הפורנזיות למאגר הארצי, למה במקרה הזה עוצרים את זה? יש פה משהו מסריח. אף אחד לא נתן את הדעת על כך?".


עורך דינה של אולגה קרבצ'נקו: "היא לא צריכה להעיד"

הדיון אתמול אמור היה להתקיים בשאלת עדותה המוקדמת של אולגה קרבצ'נקו (א"ק), אך בתחילתו הודיעה הפרקליטות כי כתב האישום נגד זדורוב הוא כתב האישום המקורי - ולמעשה המשפט החוזר נפתח. במשדר ynet דחה עו"ד תומר שוורץ, המייצג את קרבצ'נקו, את הטענות של סנגורו של זדורוב, שלפיהן היא "רוצחת סדרתית".
"אנחנו כמובן דוחים זאת בתוקף", הוא אמר, "אתמול התקיים דיון בעקבות בקשה של עו"ד ירום הלוי לעדות מוקדמת של אולה. הוא טען שעדותה חשובה למשפט הזה והוסיף כי יש חשש שיהא תימלט מהארץ. אנחנו דוחים את הטענות, אין לה שום כוונה לעזוב את הארץ. אם בית המשפט יקרא לה להעיד - היא תתייצב. מצד שני, הסברנו לעומק מדוע אין לה שום קשר לאירוע הזה, ומדוע היא לא צריכה להעיד בהליך הזה".
עוד אמר עורך הדין: "זה משפט שמסרב להיגמר, אני חושב שאנחנו בסיבוב שני או שלישי. הגענו למצב שאחרי 15 שנים אנחנו מתחילים את המשפט מחדש. התיק הזה שנקרא 'תיק זדורוב' פרץ כבר את כל הגבולות האפשריים ואי אפשר לחזות מה יקרה. אני חושב שהתיק הגיע עמוק מאוד למרחב הציבורי ולרשתות החברתיות, ואני מקווה שהפעם הציבור יקבל את מה שיאמר בית המשפט. אני מאמין שיהיה משפט צדק. בסוף, בית המשפט יכריע".