פחות משנה אחרי שאיבדה את בנה, נרצח בן נוסף של ועדה דויקאת: סראג', בן 22, נורה למוות לפני כעשרה חודשים - ואחיו ראשד, בן 33, נרצח לפני כשבוע ביריות ליד מחסום קורונה משטרתי. האם ועדה דויקאת, תושבת יפו, סיפרה: "מצבי הנפשי קשה מאוד. אני מתגעגעת לשני הבנים, כל היום אני יושבת ומחכה שהם ידפקו בדלת ויחבקו אותי. אני לא מעכלת שאיבדתי אותם. הייתי רוצה שהם יקברו אותי ואת בעלי, ולא שאני אקבור אותם".
לדבריה, סראג' "הלך בדרך רעה, אבל בשלב מסוים החליט לנטוש את המעשים הלא טובים, ולהתפרנס בכבוד. הוא הקים בית, התחתן ועבד. רצחו אותו בזמן שהיה בעבודה, חמישה חודשים לאחר שהתחתן. הוא נרצח רק בגלל שבחר בדרך הישר. אנשים איימו אליו ורצו שיישאר באותה דרך הרסנית - והוא לא הסכים. כתוצאה מכך הוא נפל קורבן".
4 צפייה בגלריה
ראשד דויקאת
ראשד דויקאת
"אמר 'אני הולך לישון, תרגישו טוב'. אלה היו הרגעים האחרונים". ראשד דויקאת
4 צפייה בגלריה
סראג' דויכאת
סראג' דויכאת
"הקים בית, התחתן ועבד - ונרצח כי רצה לחזור לדרך הישר". סראג' דויקאת
"בני השני, ראשד, נרצח לפני כשבוע באמצע הכביש, בלי שעשה דבר", הוסיפה. "הוא היה בכלא כמה פעמים, שוחרר והמשיך את חייו, עד שאיבדתי אותו. ראשד נשוי ואב לשלוש ילדות וילד, ואשתו בחודש השלישי להיריון. הוא חיכה לבנו, ולצערי הכול הפך לכאב גדול".
על הרגעים האחרונים עם בניה אמרה: "לפני שסראג' נרצח, הוא הגיע לבית ושאל עליי. הייתי בחדר שלי, הוא נכנס ונישק אותי, ואמר לי 'אמא, הבאתי לך משהו שאת אוהבת לאכול. אכלתי קצת והשאר בשבילך'. הוא ישב ודיבר, ולפני שיצא אמר לי 'תשמרי על אחותי ועל עצמך'. הוא הלך ולא חזר".
"ראשד התקשר אליי יום לפני שנרצח, ואמר 'אמא, תגיעי לבית, אני מזמין אותך לארוחת דגים'", סיפרה. "הגעתי לשם ואכלנו יחד. בסוף הביקור ראשד אמר 'אני הולך לישון, תרגישו טוב'. אלה הרגעים האחרונים שהיו לי איתם". לדבריה, "בנו של ראשד, אדם, יושב כל יום בכניסה לבית ואומר 'אני מחכה לאבא עד שיגיע, כדי שנשב על רגליו ונחבק אותו. מתי הוא יחזור? אני בטוח שהוא יגיע, כי הוא מתגעגע אלינו'".
4 צפייה בגלריה
אמם של ראשד דויכאת וסראג' דויכאת שני אחים אשר נרצחו בהפרש של פחות משנה
אמם של ראשד דויכאת וסראג' דויכאת שני אחים אשר נרצחו בהפרש של פחות משנה
"ביום הרצח של ראשד, הסתובבו אופנועים מחוץ לביתו". ועדה דויקאת
4 צפייה בגלריה
ראשד דויכאת
ראשד דויכאת
"הבן שלו יושב כל יום בכניסה לבית ושואל מתי יחזור". ראשד וילדיו
לטענת האם, בנה נרצח ליד מחסום משטרתי - כך שהמשטרה הייתה יכולה להגיע לשים את ידיה על הרוצחים. "יכלו להגיע אליהם אם היו רוצים", אמרה. "אבל לא ראיתי שהיו מאמצים לעצור אותם. אזור יפו מלא מצלמות".
"היו לי שני בנים מהממים", אמרה. "ברצח הראשון הרבה אנשים ביקרו אצלי. ביום שנרצח ראשד, אנשים פחדו. לא יודעת למה. אני חוששת לחיי ולחיי הבנים שלי. אם רצחו לנו שניים, הם יכולים לרצוח עוד. גם אשתו של בני ראשד נמצאת בסכנת חיים. ביום הרצח אופנועים הסתובבו בקרבת הבית, כאילו הם שמחים מהמעשה".
המשטרה חוקרת את שני מקרי הרצח, אך עד כה לא דיווחה על מעצרים. באשר לרצח של ראשד, גורם במשטרה מסר כי "כמה שוטרים היו במחסום קורונה סמוך, שמעו את הירי והחלו במרדף רגלי אחר המעורבים, שנמלטו באופן ממונע. במשטרה מנהלים חקירה אינטנסיבית על-ידי היחידה המרכזית של המחוז, במטרה להביא לדין את העבריינים".