כל העדכונים במשדר המיוחד של ynet

גורמים פלסטינים ברצועת עזה אמרו הערב (שלישי) כי ישראל נתנה אולטימטום לפינוי כמה רבי קומות בעזה לפני תקיפתם והשמדתם. זאת לאחר לאחר שצה"ל הפציץ מוקדם יותר את מגדל הנאדי בעיר עזה. האיום התממש וחיל האוויר תקף בהמשך בניין רב-קומות נוסף בעיר עזה.
בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי איים ואמר כי "אם האויב ימשיך לכוון לבנייני מגורים ואזרחים, תל אביב תישאר תחת אש ההתנגדות". מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה התרברב לאחר מתקפת הרקטות: "ניצחון במערכה על ירושלים ובהגנה עליה, כאשר העם שלנו אמר לא לפריצת המתנחלים לאל-אקצא. הצעירים שלנו הרסו את החגיגות של מה שנקרא יום ירושלים או יום איחוד ירושלים, של המתנחלים. העם שלנו אמר לא לגירוש של העם שלנו משכונת שייח ג'ראח. מוחמד דף אמר שהנגיעה בשייח ג'ראח תעלה ביוקר לכיבוש".

שעות ספורות לפני כן איימה הזרוע הצבאית של חמאס בהודעה: "אם האויב ימשיך לתקוף מבנים אזרחיים תל אביב תהיה במוקד של מכת טילים קשה יותר ממה שהיה באשקלון". ישראל התעלמה מהאיום והחריבה את מגדל הנאדי בעיר עזה. זאת לאחר שהזהירה את יושביו כי היא עומדת לעשות כן.
3 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל ברצועה
תקיפת צה"ל ברצועה
מגדל הנאדי שהופצץ ברצועה
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
תקיפת צה"ל ברצועה
תקיפת צה"ל ברצועה
מגדל הנאדי קרס לאחר שהופצץ
(צילום: AFP)
כעבור שעה מימש חמאס את האיום ושיגר מטח של עשרות רקטות לעבר תל אביב וערי מרכז הארץ מעט לפני השעה 21:00. כתוצאה מהמטח נהרגה אישה בראשון לציון ושניים נפצעו, בחולון נפצעו שמונה מפגיעת רקטה באוטובוס, בהם שניים במצב קשה, ובגבעתיים נפצעו חמישה באורח קל מרסיסי רקטות.
צה"ל תוקף לאורך כל היום בכמה גלים ברצועת עזה. באחת התקיפות הערב חיסל כלי טיס את מפקד מערך טילי הנ"ט של חמאס בעזה, איאד שריר. מטוסי קרב, בהם מטוסי F-35, מסוקי קרב ומל"טים תוקפים בורות שיגורי רקטות ברצועה. מצה"ל נמסר כי הפעולה הנרחבת תימשך שעות.
3 צפייה בגלריה
פגיעה באוטובוס בחולון
פגיעה באוטובוס בחולון
פגיעה באוטובוס בחולון
(צילום: AFP)
דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר כי "זו תקיפה עוצמתית שהרצועה לא חוותה שנים. צה"ל תוקף גם מהים עם ספינות, באמצעות תותחים ימיים וטילים". דובר צה"ל הבהיר כי הלחימה תימשך מעבר ליממה הקרובה. "לא מדובר על המשך לחימה ל-24 השעות הקרובות, אלא זה יילך ויתעצם".
בצהריים מסרו צה"ל והשב"כ כי בפעילות משותפת חוסל בדירת מסתור בעזה סמאח ממלוכ, ראש היחידה הרקטית המיוחדת של הג'יהאד האיסלאמי. יחד איתו נהרגו גם מוחמד אבו אל עטא, אחיו של בכיר הג'יהאד שחוסל בסוף 2019, וכמאל קריקע.
בגל תקיפות שערך צה"ל בצהריים נפגעו מוצבים צבאיים של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. צה"ל תקף היום בין היתר לשכה של מפקד מערך צבאי של חמאס, חמ"ל תצפיות, מחסן אמצעי לחימה. במתחם זה נמצא סימולטור טילי נ"ט. כמו כן הותקפו לשכתו של בכיר חמאס נוסף ומתחם צבאי של הג'יהאד האיסלאמי. אחר הצהריים הרחיב צה"ל את גל התקיפות ופגע בשורת מבנים בעיקר בעיר עזה.
פורסם לראשונה: 22:03, 11.05.21