תוצאות הגרלת הלוטו בדרום אפריקה הסעירו אתמול את הרשתות החברתיות במדינה. המספרים שעלו בגורל, והעובדה ש-20 משתתפים הצליחו לנחש אותם, עוררו חשד להונאה.
בהגרלת ה-PowerBall בשלישי בלילה, שהועברה בשידור חי, עלו בגורל המספרים הבאים: 5, 6, 7, 8, 9. המספר החזק, ה-PowerBall, היה 10. בעמוד הטוויטר של הגרלת הלוטו נכתב ש-20 משתתפים ניחשו את המספרים, וכל אחד מהם זכה ב-5.7 מיליון ראנד (1.2 מיליון שקל). עוד 79 משתתפים, שניחשו את חמשת המספרים אך לא את המספר החזק, זכו ב-6,283 ראנד (כ-1,300 שקל).
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
"ברכות ל-20 הזוכים בהגרלת ה-PowerBall הערב", נכתב בעמוד הטוויטר של הגרלת הלוטו. "המספרים האלה אמנם בלתי צפויים, אבל אנחנו רואים שהרבה משתתפים בחרו אותם".
אחרי פרסום התוצאות גולשים רבים שחשדו שהמשחק היה מכור ושמדובר בהונאה. "אין שום סיכוי שזה צירוף מקרים", כתב אחד הגולשים בטוויטר, ואמר שהוא חושד ש-20 הזוכים תיאמו ביניהם לחלוק את הפרס לפני ההגרלה. חלק מהגולשים אף קראו למערכת המשפט לפתוח בחקירה.
בעקבות הסערה הודיעה ועדת הלוטו בדרום אפריקה שמכיוון שרצף המספרים שעלה בגורל היה חסר תקדים היא תבדוק את הנושא. דובר הוועדה אמר ל-AFP שהוועדה תערוך בדיקה, ותודיע אם יעלה חשד שההליך לא היה תקין.
הסיכוי לזכות בהגרלת הלוטו בדרום אפריקה, שבה המשתתפים מנחשים שישה מספרים (מ-1 עד 52) הוא 1 ל-20,358,520. לעיתים מצליחים שני משתתפים לזכות בפרס הגדול, אך מספר גבוה של זוכים הוא דבר חריג ביותר. באתר של הגרלת הלוטו בדרום אפריקה נכתב שבמרץ 2003 זכו 33 משתתפים בפרס הראשון.