לקראת מערכת בחירות? סיעת ישראל ביתנו התכנסה אתמול (חמישי) לישיבה שנמשכה שעות ארוכות לצורך מה שהוגדר "היערכות למערכת בחירות אפשרית בקרוב". יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, שרטט לחברי הסיעה תרחישים אפשריים לקראת הבחירות הקרובות ואף הודיע כבר עכשיו כי ישראל ביתנו תרוץ עצמאית בבחירות הקרובות במסגרת המוכרת והידועה.
5 צפייה בגלריה
 ישיבה מיוחדת של סיעת ״ישראל ביתנו״ לאות הזדהות עם בעלי האולמות
 ישיבה מיוחדת של סיעת ״ישראל ביתנו״ לאות הזדהות עם בעלי האולמות
ישראל ביתנו תרוץ עצמאית. ליברמן
(צילום: מוטי קמחי)
במהלך הישיבה, שהתכנסה בקיבוץ נתיב הל"ה ושנמשכה משעות הצהריים עד שעות הערב, עלו לדיון על ידי ליברמן וחברי הסיעה כמה תרחישים אפשריים שלדבריהם נשמעים לאחרונה במערכת הפוליטית - ויש לקחת אותם בחשבון אם אחד מהם יתרחש לבסוף.
ראשונה עלתה לדיון האפשרות ליצירת אלטרנטיבה שלטונית גדולה ורחבה של כל שחקני המפתח המצויים היום בפוליטיקה או מחוץ לפוליטיקה ויש סבירות שיכנסו. כך לדוגמה לאחד בין ישראל ביתנו, לבין ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, יו"ר כולנו בכנסת ח"כ יפעת שאשא ביטון והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט - וגם שמו של ראש עיריית מודיעין מהליכוד, חיים ביבס, עלה לאוויר.
ההערכות שנשמעו לגבי התרחיש הזה היו שלמרות שמתקיימים מגעים עם חלק מהמעורבים, הסיכוי ליישמו עדיין קטן.
5 צפייה בגלריה
גדי איזנקוט, יפעת שאשא ביטון, רון חולדאי, חיים ביבס
גדי איזנקוט, יפעת שאשא ביטון, רון חולדאי, חיים ביבס
יחד במפלגה אחת? איזנקוט, שאשא ביטון, חולדאי וביבס
(צילום: יאיר שגיא, אסף בר שי, יובל חן, רועי שפרניק )
5 צפייה בגלריה
ביג יועז הנדל, צבי האוזר וגדעון סער
ביג יועז הנדל, צבי האוזר וגדעון סער
סער יחבור ל"דרך ארץ"?
(צילום: אבי מועלם, עידן ארבל )
עוד דובר בדיון על הערכה נוספת ולפיה סיעת "דרך ארץ" של יועז הנדל וצבי האוזר תרוץ באופן עצמאי ולא תחבור לפלטפורמה אחרת. בדיון היו שהעלו תרחיש שבו גדעון סער ירוץ בראש הסיעה הזו, אולם יצוין בהקשר זה כי סער כבר אמר שאין בכוונתו לעזוב את הליכוד.
נקודה שלישית שעלתה לדיון נוגעת למי שיש שסבורים כי שיתוף פעולה בינו ובין ליברמן הוא תרחיש ריאלי - יאיר לפיד. ההערכה היא שלפיד ירוץ לבד וינסה למקסם את כוחו עד כמה שניתן, אך יסרב הפעם לחיבורים ויסכים רק לצרף למפלגתו מועמדים נוספים.
5 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
ירוץ לבד. יאיר לפיד
(צילום: אופיר יצחק )
5 צפייה בגלריה
הצהרה מפלגת ימינה
הצהרה מפלגת ימינה
ימשיכו לתמוך בנתניהו. "ימינה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בעניין "ימינה" עסק הדיון בנקודת המוצא שבמסגרתה סיעתו של בנט תתמוך בכל מקרה בנתניהו, בין היתר בגלל הלחץ שעשוי להפעיל בצלאל סמוטריץ' שיסרב לחבור למפלגות אחרות אחרי הבחירות, ובגלל שקד, כך נאמר, שלא שוללת מעבר לליכוד.
במהלך הישיבה עלתה לדיון השאלה כיצד לרוץ ואיזו אסטרטגיה לאמץ, והוסכם כי הפעם האסטרטגיה תהיה שונה מבדרך כלל - אולם לא הורחב בעניין הזה.
בישיבת הסיעה שנערכה ננקב התאריך 23 בדצמבר כתאריך הבא לפיצוץ אפשרי בקואליציה - וככזה שייצור משבר גדול סביב התקציב, כך שבחודש מרץ לכל המאוחר ישראל תלך לבחירות.