חזרו ללוד - וגילו את ההרס: תושבים יהודים ברחוב בן יהודה, בעיר שעליה מוטל עוצר מדי לילה, שבו לבתיהם וגילו את הנזק הרב לדירות שנפרצו בלילות הפרעות. בתמונות נראים קירות ורהיטים שבורים, מוצרי חשמל מנופצים וספרי קודש קרועים.
בלוד, המוקד המרכזי של המהומות בשבוע האחרון, נעצרו אמש כ-30 בני אדם, בהם 12 עבריינים מוכרים בלוד. גם אצל השכנה רמלה לא שקט. הלילה סיפרו תושבים ברמלה כי ערבים ירו זיקוק לעבר בניין מגורים שבו היו זוג עם שלושה ילדים שחיפשו מחסה באזעקה, במהלך המטח הלילה מהרצועה. בזמן האזעקה נורו עשרות זיקוקים משכונת עמישב ברמלה. מוקדם יותר הוצתה בשוק ברמלה חנות בבעלות יהודי.

5 צפייה בגלריה
תושבי לוד מפיצים תמונות מבתי היהודים שנפרצו וניזוקו במהלך לילות הפרעות
תושבי לוד מפיצים תמונות מבתי היהודים שנפרצו וניזוקו במהלך לילות הפרעות
תיעוד ההרס בלוד, בבתים שנפרצו וניזוקו
העוצר בלוד הוטל מהשעה 19:00. לשם כך, ולבקשת המשטרה, שר הביטחון בני גנץ האריך אמש את תוקף ההכרזה על "אירוע חירום אזרחי" בלוד ב-48 שעות נוספות. המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי מסר הצהרה לתקשורת בלוד והבהיר: "אנחנו פרוסים בארץ בעוצמה חסרת תקדים. נבוא בחשבון עם פורעי החוק".
הוא ציין כי ישנה רגיעה ביומיים האחרונים בכל רחבי הארץ ואמר: "הגבנו למה שיכולנו. לא ניתן למנוע כל דבר. היום אנו ערוכים ופרושים בצורה יותר חזקה וגדולה עם ריכוז מאמץ וריכוז כוחות כך שיש מענה לכל אותם אירועים, רואים התוצאות בשטח. האירועים נרגעים, לדעתי הלכי הרוח יירגעו".

5 צפייה בגלריה
תושבים ברמלה טוענים שתושבים ערבים ירו זיקוקי חבלה לתוך בניין מגורים בזמן האזעקה
תושבים ברמלה טוענים שתושבים ערבים ירו זיקוקי חבלה לתוך בניין מגורים בזמן האזעקה
זיקוקים באזעקה, הלילה ברמלה
5 צפייה בגלריה
מעצרים של מתפרעים בלוד
מעצרים של מתפרעים בלוד
הכוחות בלוד
(צילום: דוברות המשטרה)
בשל הפרות הסדר נחסמו כבישים רבים ברחבי הארץ. יידוי אבנים נרשם גם באחד הכבישים המרכזיים בארץ, כביש החוף. זמן קצר לאחר מכן עצרה המשטרה שני תושבי ג'סר א-זרקא בחשד ליידוי האבנים והכנת בקבוקי תבערה.
אירוע מטריד נוסף התרחש בירושלים, שם מיילדות במרכז הרפואי הדסה הר הצופים גילו לאחר שחזרו למכוניות שלהן כי גלגלי כלי הרכב נוקבו.
בטבריה, לוחמי מילואים במג"ב זיהו חשודים אשר משתוללים עם אלות. ארבעת החשודים, צעירים בשנות ה-20 לחייהם מריינה, נעצרו בעוד לוחמי המילואים היו במהלך נסיעה באוטובוס בדרכם לפעילות בכפר כנא. החשודים נכנסו לרכב והמשיכו לתחנת דלק סמוכה, האוטובוס ובו לוחמי מג"ב נסע אחריהם ועצר את הרכב.
אמש התייחס השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למקרה שבו נפגע ילד בן 11 מבקבוק תבערה ביפו ואמר כי "יש כיוונים שונים לחקירה הזו, עוד אין מסקנה סופית ומוקדם מדי לקבוע. אני מבין שההערכה היא שכרגע היעד לא היה בית של ערבים. כנראה שיש בתים של יהודים שסבלו גם הם מהאירוע הזה, ואני מניח שזה היה היעד. זה עדיין נחקר וכדאי לחכות למסקנות הסופיות, מניח שתגענה בזמן הקרוב".