משטרת רוסיה עצרה כ-200 משתתפים בכנס פוליטי במוסקבה, שבו דנו אנשי האופוזיציה על האסטרטגיה לקראת הבחירות המקומיות והבחירות לפרלמנט שיהיו בחודש ספטמבר.
בין העצורים במוסקבה יש פוליטיקאים בכירים מהאופוזיציה, ומחוקקים שיתמודדו בבחירות המוניציפליות ומזוהים עם המחנה שמתנגד לשלטונו של הנשיא ולדימיר פוטין.
2 צפייה בגלריה
רוסיה משטרה עצרה 200 אנשי אופוזיציה כנס במוסקבה
רוסיה משטרה עצרה 200 אנשי אופוזיציה כנס במוסקבה
מעצרים במוסקבה
(צילום: AP)
הכנס הוא יוזמה של ארגון "רוסיה הפתוחה" שהקים האוליגרך מיכאיל חודורקובסקי, שמתנגד לשלטונו של ולדימיר פוטין וחי בגלות. המשטרה הגיעה לבניין שבו נערך הכנס, עצרה את המשתתפים והובילה אותם לניידות שהמתינו מחוץ לבניין. בהודעת משרד הפנים הרוסי נאמר שכ-200 איש נעצרו בכנס במוסקבה, ושהמשטרה פתחה בחקירה. לטענת המשטרה, הסיבה למעצרים היא שהמשתתפים לא הקפידו על הנחיות הקורונה ולא עטו מסכות. עם זאת, בתיעוד של האירוע נראים משתתפים רבים נשמעים להנחיות ועוטים מסכות.
"לכמות משמעותית של משתתפים לא היה ציוד מגן אישי", טענה המשטרה. בנוסף ציינה המשטרה שלחלק מהמשתתפים בכנס במוסקבה יש קשרים ל"ארגון בלתי רצוי" ומסרה: "חברים בארגון שהפעילויות שלו נחשבות לבלתי רצויות בשטחה של רוסיה היו בין המשתתפים". ארגון "רוסיה הפתוחה" הוא אחד מ-30 ארגונים שמוסקבה הכריזה עליהם כארגונים בלתי רצויים ואסרה את פעילותם במסגרת חוק שנכנס לתוקף ב-2015.
ארגון OVD-Info, שעוקב אחרי מעצר אנשי אופוזיציה ומפגינים נגד השלטון, אמר שיותר מ-170 נעצרו. איליה יאשין, פוליטיקאי מהאופוזיציה שנעצר, אמר: "הסיום של הכנס הקצר הזה היה מאוד סמלי: מחוקקים בניידות משטרה, ושוטרים במסכות מעקמים את ידיהם. עם זאת, איש לא הבטיח לנו את החופש על מגש של כסף. רוסיה עדיין תהיה חופשית".
הפשיטה על הכנס מגיעה אחרי מעצרם של אלפי מפגינים במחאת הענק על כליאתו של אלכסיי נבלני – היריב הגדול ביותר של פוטין ברוסיה. נבלני, שהתאושש בקיץ בגרמניה מניסיון ההתנקשות שמיוחס לקרמלין, נעצר עם חזרתו לרוסיה ובחודש שעבר נידון למאסר.