3 צפייה בגלריה
פיצוץ וירי של צה"ל סמוך למטולה בגבול לבנון
פיצוץ וירי של צה"ל סמוך למטולה בגבול לבנון
כוחות צה"ל סמוך לגבול לבנון. ארכיון
( צילום: אפי שריר )
צה"ל דיווח הערב (שני) כי שני חשודים התקרבו וחיבלו בגדר הגבול בין שטח לבנון לשטח ישראל במרחב מנרה. "לוחמי צה"ל הפרוסים במרחב פתחו בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לאוויר", נמסר, "ולאחר שהחשודים לא התרחקו - ירו הלוחמים לעבר רגליהם". לאחר מכן החשודים התרחקו. האירוע התרחש בחסות הפגנה פרו-פלסטינית שבה השתתפו כעשרה לבנונים.
מוקדם יותר הערב החלה עצרת להזדהות עם הפלסטינים שאותה ארגן חיזבאללה בחארת חריכ, דרומית לביירות. באירוע השתתפו גם נציגים בכירים מהארגונים הפלסטיניים חמאס והג'יהאד האיסלאמי.

מטעם חיזבאללה נשא דברים בכיר הדת השיעי וראש המועצה המבצעת של הארגון, האשם ספי א-דין: "ההגנה על פלסטין ועל ירושלים היא הגנה על כל האומה. אנחנו איתכם. הטילים שלכם הם הטילים שלנו ובעזרת אללה - הניצחון שלכם יהיה גם הניצחון שלנו. המערכה הזאת בלב פלסטין שונה מכל המערכות הקודמות, ומדוע? היא מערכת ההגנה על ירושלים ועל זהותה, על כבודה ועל ההיסטוריה שלה".
הבכיר השיעי הוסיף: "חרף כל הנסיונות לפרק את האומה הזאת, כעת באה התשובה מירושלים הקדושה. אני אומר לכם מכאן: ישראל פועלת בטיפשות כפי שפעלה בשנת 2006. נתניהו, כוכבי, ההנהגה המדינית והצבאית - אתם לא מבינים, לא קראתם את מסקנות ועדת וינוגרד. נתניהו חוזר על מעשיו של אולמרט וכוכבי חוזר על אלה של חלוץ".
3 צפייה בגלריה
מפגינים פרו פלסטינים בלבנון
מפגינים פרו פלסטינים בלבנון
הציגו דגל ישראל כדי להצית
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
מפגינים פרו פלסטינים בלבנון
מפגינים פרו פלסטינים בלבנון
ההפגנה בלבנון סמוך לגבול, אתמול
(צילום: gettyimages)
לדבריו, "ציר ההתנגדות מתכנן, חושב ומתחזק. כל בניין שנהרס בעזה מגביר את הדבקות בהתנגדות. כל מה שייהרס בעזה ישוקם. כל שנותר לישראל זה להרוג ילדים, נשים, אזרחים. המערכה בפן הצבאי הוכרעה". הוא שיגר מסר ל"צעירים של פלסטין, בגדה ובשטחי 1948" ואמר: "ביכולתכם להביא את הניצחון. העמים הערביים לצידכם. אנחנו בחיזבאללה נישאר תמיד איתכם, כתף אל כתף, עד שישראל תחדל מלהתקיים. ירושלים - אנחנו באים!".
גם אתמול הפגינו צעירים לבנונים על הגבול עם ישראל במחאה על הפרות הסדר בירושלים והמבצע בעזה. באחד המוקדים של ההפגנות, באל-עבסיה, טיפסו כמה מפגינים על החומה בגבול ופגעו במצלמות אבטחה של צה"ל. לפי כלי תקשורת בלבנון, צה"ל השיב בירי לעבר אותם צעירים, אך אף אחד מהם לא נפגע.
במקום נכחו גם כוחות של צבא לבנון ויוניפי"ל שניסו למנוע מעשרות המשתתפים להתקרב לגדר. כוח האו"ם הודיע כי אנשיו פועלים לאורך כל היממה בשיתוף עם צבא לבנון כדי לשמור על הביטחון מאז תחילת המחאות. "אנחנו נמצאים יחדיו בשטח כדי להפחית את המתיחות ולמנוע מהמצב להסלים", אמרו ביוניפי"ל. "קציני הקישור נמצאים בתיאום עם כל הצדדים כדי להבטיח יציבות", ציינו בהודעתם.
במקביל, נערכה עצרת לציון יום הנכבה בעיירה מארון א-ראס שמשקיפה על הגבול עם ישראל. בערוץ אל-מיאדין נטען כי כוחות צה"ל נערכו בכוחות מתוגברים, ובמקביל הגיעו למקום גם כוחות של צבא לבנון שניצבו מהצד השני של הגבול. בעצרת הכינו דגל ישראל ענק במטרה לשרוף אותו מול חיילי צה"ל.