שולי צרפתי, גננת מאשקלון, הורשעה הבוקר (יום שני) בתקיפת ילד בן ארבע בגן פרטי בעיר שהיה בבעלותה ושאותו ניהלה. צרפתי הורשעה לפני ארבע שנים בתקיפה של ילדים בנסיבות מחמירות, מה שלא הפריע לה להמשיך ולנהל גן פרטי. המקרה שעליו הורשעה הבוקר אירע לפני שנתיים, ובמהלכו הכתה את הילד על פיו ומשכה בשערותיו. מי שהתלוננה על הגננת הייתה אמו של הילד שנפגע, ומי שסייעה להרשעה הייתה סייעת בגן, שהעידה נגד הגננת.
על פי כתב האישום, הייתה צרפתי הבעלים והמנהלת של גן ילדים, שמוקם בביתה באשקלון. הגן חולק לכיתות לימוד, שתי כיתות לתינוקות ופעוטות עד גיל שנתיים בקומת המרתף של הבית, וכיתה נוספת לפעוטות בגילאי שנתיים ומעלה בקומת הקרקע.
1 צפייה בגלריה
שולמית צרפתי
שולמית צרפתי
שולי צרפתי בבית המשפט
קבוצת התינוקות טופלה על ידי מטפלות שנשכרו על ידה ואילו היא הייתה אחראית על הטיפול בקבוצת הפעוטות. ד', בן ארבע, החל ללמוד בגן בקבוצת הפעוטות. באוקטובר 2018 ישבו הפעוטות בגן לאכול ארוחת בוקר. ד' סירב לשבת ונעמד ליד הסייעת. צרפתי, כך נטען, הרימה את ד' והושיבה אותו בחוזקה בכיסא סמוך אליה.
ד' החל לבכות וזרק את צלחת האוכל שלו לרצפה. צרפתי צעקה עליו, והוא נתן לה מכה ביד. "הנאשמת בתגובה, אחזה ביד אחת בשערו של ד' ומשכה את ראשו לאחור, וביד השנייה הכתה אותו מספר פעמים על פיו", נכתב.
השופטת ענת חולתא מבית משפט השלום באשקלון, אמרה "כי המסקנה המתחייבת היא שאשמת המתלוננת הוכחה מעבר לכל ספק סביר. הרשעתה מבוססת על עדות המתלוננת, שנמצאה מהימנה ואותנטית ונתמכת בראיות נוספות אשר פורטו לעיל. בניגוד למתלוננת, עדות הנאשמת הותירה רושם מעושה וחמקני ולא היה בידה להסביר ראיות משמעותיות שהוצגו בפניה ופערים משמעותיים באמרותיה השונות.
המסקנה המתחייבת היא שאשמת המתלוננת הוכחה מעבר לכל ספק סביר. הרשעתה מבוססת על עדות המתלוננת, שנמצאה מהימנה ואותנטית ונתמכה בראיות נוספות"
"הגנת הנאשמת התמקדה באופיה הטוב ובהתנהלותה החיובית הכללית בתמיכת עדי הגנה מטעמה, אך אין מדובר בעדויות רלוונטיות למועד האירוע, והנצפה בתיעוד החזותי אינו מתיישב עמן. כן התמקדה הגננת הנאשמת בפקפוק ביושרה האישי וביציבותה הנפשית של המתלוננת. המדובר בעיסוק בפרטים שוליים ובזוטות ובאופן שלא מבסס את הטענות ולא מביא לגריעה כלשהי ממשקל התלונה".
פרקליטות מחוז דרום מסרה: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות. לאחר ניהול המשפט ושמיעת הראיות בתיק, אימץ בית המשפט את גרסת הסייעת בגן שהייתה עדת ראיה לאירוע התקיפה, אותה מצא כמהימנה ואותנטית, ודחה את כל טענות ההגנה של הנאשמת.
"מצלמות האבטחה של הגן לא תיעדו את האירוע עצמו, אך בבית המשפט הוצג מלוא התיעוד מכל המצלמות שתמך בגרסתה של הסייעת, אשר הביאה להרשעתה של הגננת בדין בזכות אזרחות טובה שהפגינה ולא נותרה אדישה למה שהתרחש בגן".
צרפתי מסרה לאחר הרשעתה כי "לא היו דברים מעולם. נעשה לי עוול".