המשטרה עצרה במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) שלוש גננות משדרות בחשד להתעללות. זאת בעקבות פוסט שפורסם בפייסבוק ושאליו צורפה תמונה של אחד הילדים במעון, פעוט כבן שנה ו-8 חודשים, כשהוא קשור.
מהמשטרה נמסר כי החוקרים איתרו את כותבת הפוסט, סבתו של הפעוט, וזימנו אותה להגיש תלונה. שתיים מהחשודות, נשים בנות 30 ו-50, יובאו בהמשך היום לדיון בהארכת מעצרן בבית משפט השלום באשקלון. לפי המשטרה, החשד הוא ש"מדובר במנטליות של הגננות, ולפיה בכל פעם שילד בגן איננו רגוע או מתקשה להירדם - קושרים אותו בחיתולים".
1 צפייה בגלריה
חשד להתעללות במעון בשדרות
חשד להתעללות במעון בשדרות
התמונה שפרסמה הסבתא בפייסבוק
"תמיד חשדתי שהגננות מתנהגות ככה וקושרות את הילדים", סיפרה הבוקר הסבתא ל-ynet לאחר מעצר הגננות. "התרעתי בפני ההורים, זעקתי וביקשתי שיעשו משהו, אבל אף אחד לא הקשיב לי. חשבו שאני מדברת סתם. עד שהחלטתי לבדוק בעצמי ועשיתי ביקור פתע שם. וגם אחרי שחשפתי - עדיין חושבים שאני סתם מכפישה. זה לא נכון והכול אמת. אני שמחה שהמשטרה בתמונה".
הסבתא, שהגיעה לאסוף את הנכד מהמעון, צילמה אותו קשור - ולאחר מכן פרסמה את התמונה כשפניו מטושטשות.
בפוסט כתבה הסבתא כי הגיעה לגן ל"ביקור פתע" - והזדעזעה למראה עיניה. "קשרו את הילד כמו שאתם רואים, הוא בקושי נושם עם הרבה בכי ודחפו לו מוצץ. עשיתי ביקור פתע בגן והזדעזעתי מהמראה. הגננות ישבו בחצר, עישנו סיגריות והילד בחדר שוכב קשור ולא זז, מהמראה הזה איבדתי הכרה. הגננות אמרו שכל ילד שבוכה הם קושרים אותו ככה ומענישים אותם, הורים לשתף לשתף!!! כל זה יכול לקרות עם הילד שלכם".