ספינה של משמר החופים האמריקני ירתה כ-30 יריות אזהרה, אחרי ש-13 כלי שיט של משמרות המהפכה התקרבו אליה, ולכלי שיט נוספים של חיל הים האמריקני במצר הורמוז.
דובר הפנטגון ג'ון קירבי אמר שיריות האזהרה נורו אחרי שסירות מנוע איראניות הגיעו למרחק של כ-140 מטר משישה כלי שיט אמריקניים, שליוו את הצוללת הגרעינית ג'ורג'יה. אחרי ירי האזהרה הסירות האיראניות התרחקו מהאזור. "זה משמעותי, והן פעלו בצורה תוקפנית מאוד", אמר קירבי, והוסיף שמספר הסירות האיראניות היה גבוה מהרגיל.
3 צפייה בגלריה
צוללות של צבא ארה"ב במפרץ הפרסי
צוללות של צבא ארה"ב במפרץ הפרסי
הצוללת ג'ורג'יה של צבא ארה"ב במפרץ הפרסי
מדובר בתקרית שנייה מסוגה בשבועיים האחרונים, שמעידה על המתיחות במפרץ הפרסי. התקרית הייתה בזמן המו"מ על הסכם הגרעין בווינה, שם מתנהלות שיחות לא ישירות בין ארה"ב לאיראן. שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, אמר היום שהמגעים בין איראן למעצמות מגיעים לשלב הקריטי – ושהשבועות הקרובים יהיו קריטיים להצלת ההסכם.
"אני אופטימי, יש חלון הזדמנויות שיישאר פתוח כמה שבועות, עד סוף החודש", אמר בורל, שמנהל את השיחות. "דרושה עבודה רבה, הזמן מוגבל ואני מקווה שהמו"מ בווינה ייכנס לשלב של שיחות בלתי-פוסקות", אמר בורל לשרי החוץ של מדינות האיחוד האירופי. בשבוע שעבר חזרו גורמים אמריקנים לווינה, לסבב רביעי של שיחות לא ישירות עם איראן.
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ החליט לפרוש מהסכם הגרעין במאי 2018 והחזיר את הסנקציות נגד טהרן. מאז נמצא ההסכם על סף קריסה, ואיראן הפרה סעיפים רבים בהסכם. וושינגטון אומרת שהיא תחזור להסכם רק אם איראן תכבד את תנאיו, אך האיראנים דורשים שארה"ב תסיר קודם את הסנקציות נגדם – ורק אז הם מוכנים לעמוד בהסכם.