ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי ישראל במקום הראשון או השני בעולם במספר בדיקות הקורונה לנפש - אך בדיקה באתר worldometers, שעל הנתונים ההשוואתיים שהוא מפרסם מסתמכים גופים בישראל, עולה כי ישראל נמצאת במקום החמישי במספר הבדיקות לנפש במדינות שבהן למעלה ממיליון תושבים.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
271 מתים מקורונה לכל מיליון תושבים בישראל. נתניהו
(צילום: לע"מ)
2 צפייה בגלריה
שר החוץ של בחריין: עבד אל-לטיף אל-זיאני שר החוץ של איחוד האמירויות: עבדאללה בן זאיד דונלד טראמפ בנימין נתניהו חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
שר החוץ של בחריין: עבד אל-לטיף אל-זיאני שר החוץ של איחוד האמירויות: עבדאללה בן זאיד דונלד טראמפ בנימין נתניהו חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
איחוד האמירויות ראשונה בעולם בבדיקות - ואחריה בחריין. הסכמי השלום
(צילום: AFP)
המקום שבו בוצעו הכי הרבה בדיקות לנפש היא איחוד האמירויות, שם לפי הנתונים בוצעו קרוב ל-1.3 מיליון בדיקות לכל מיליון תושבים. במקום השני מדורגת בחריין, שכמו איחוד האמירויות חתמה על הסכם עם ישראל, ובה בוצעו כמיליון בדיקות לכל מיליון תושבים.
במקום השלישי בעולם נמצאת דנמרק, שמתמודדת בצורה יעילה עם המגפה, שם בוצעו כ-763 אלף בדיקות לכל מיליון תושבים. במקום הרביעי מדורגת סינגפור – שם בוצעו 627 אלף בדיקות לכל מיליון תושבים. מנתוני המל"ל שפורסמו היום עולה כי בישראל בוצעו 520 אלף בדיקות לכל מיליון תושבים, והיא מדורגת במקום החמישי בעולם בדירוג המדינות שבהן יש יותר ממיליון תושבים - ומקדימה במעט את הונג קונג, בריטניה, ארצות הברית, בלגיה ורוסיה.
יש לציין כי באיי פארו, גיברלטר, אנדורה, לוקסמבורג, ברמודה, מונקו, איסלנד ועוד כמה מדינות קטנות בוצעו יותר בדיקות לנפש מבישראל, אך חיים בהן פחות ממיליון תושבים. אם מחשיבים את אותן מדינות ואזורים – ישראל מדורגת במקום ה-16 בעולם במספר הבדיקות לנפש.
אגב, אם מתייחסים לבדיקות בשבעת הימים האחרונים, אזי שישראל נמצאת במקום התשיעי בעולם מבחינת הבדיקות לנפש – במדינות שבהן חיים יותר ממיליון תושבים. מנתונים המפורסמים באתר הקשור לאוניברסיטת אוקספורד עולה כי איחוד האמירויות, דנמרק, בחריין, בלגיה, סינגפור, קפריסין, בריטניה וצרפת – מקדימות את ישראל.
באותה מסיבת עיתונאים אמר נתניהו גם כי ישראל ירדה לרמת תחלואה נמוכה בהשוואה לכמעט כל מדינות אירופה.
מבדיקה באתר המשויך לאוניברסיטת אוקספורד עולה כי יש כמה מדינות באירופה שבהן התחלואה נמוכה מזו של ישראל, ובהן אובחנו בשבעת הימים האחרונים פחות חולים חדשים מאצלנו ביחס לאוכלוסייה. מדובר בבלארוס, נורבגיה, אסטוניה, פינלנד, טורקיה ובוסניה-הרצגובינה.
נתניהו לא הזכיר בדבריו את התמותה מקורונה בימים האחרונים – נתון שבו ישראל הייתה במקום הראשון בעולם במחצית הראשונה של החודש. כיום, צ'כיה היא המדינה שבה נרשם שיעור התמותה הגבוה ביותר בשבעת הימים האחרונים, מבין המדינות שבהן חיים יותר ממיליון תושבים. אחרי צ'כיה נמצאות ארגנטינה, ארמניה, מקדוניה, בלגיה, בוסניה הרצגובינה, תוניסיה, הונגריה, רומניה, איראן, צרפת, פולין, קולומביה, גאורגיה, ירדן, מולדובה, קרואטיה, ספרד - ולאחר מכן ישראל.
למרות שכמה מחברי הכנסת של הליכוד התפארו שהתמותה בישראל נמוכה, הנתונים מראים מצב שונה לחלוטין. בהשוואה של נפטרים למיליון תושבים, נמצאת ישראל במקום ה-35 בעולם – עם 271 נפטרים מקורונה למיליון תושבים. הממוצע העולמי עומד על 151.7 מתים למיליון תושבים.
נתון נוסף שבו ישראל "מובילה" הוא מספר הנדבקים למיליון תושבים. רק בבחריין וקטאר אובחנו יותר חולי קורונה למיליון תושבים מאז פרוץ המגפה בהשוואה לישראל – המדורגת במקום השלישי בעולם, והיא מקדימה במעט את בלגיה, פנמה, כוויית, ארמניה וצ'כיה.
בתוך כך, מחצות אובחנו היום 384 נדבקים חדשים. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 1.7%. מספר החולים שמצבם קשה עומד על 440 ואילו מספר הנפטרים עלה ל-2,508.