3 צפייה בגלריה
סיישל
סיישל
המדינה היחידה שניתן לבקר בה בלי בידוד בארץ. איי סיישל
אחרי שיוון נכנסת לסגר כללי, איי סיישל תהפוך למדינה היחידה שניתן להגיע אליה עם דרכון ישראלי ללא בידוד מניעתי בחזרה לארץ.
הרשויות במדינת האיים שבאוקיינוס ההודי הכריזו על ישראל כמדינה ירוקה, ובשגרירות ישראל בניירובי ציינו היום (שבת) כי בהמשך להנחיית שר החוץ גבי אשכנזי, ישראלים שימלאו לפני הטיסה הצהרת בריאות ויצרפו בדיקת קורונה שלילית משלושת הימים שקדמו לטיסה, יוכלו להימנע מבידוד מניעתי.

שגריר ישראל בקניה, עודד יוסף, האמון גם על הטיפול בסיישל, הגיב: "אנחנו שמחים על החלטת ממשלת סיישל לאפשר לישראלים לבקר במדינה ללא צורך בבידוד".
נציגי חברת התעופה המקומית בסיישל יצרו קשר עם השגרירות ואמרו כי כבר ב-17 בנובמבר תצא הטיסה הראשונה מישראל, ולמחרת ימריא מטוס מסיישל. "כמה טיסות נוספות כבר נמצאות בקנה, בעיקר לקראת חנוכה", ציינו בשגרירות.
בנובמבר אשתקד התחילה חברת התעופה הלאומית של סיישל, "אייר סיישל", בהפעלת קו טיסות ישירות ארבע פעמים בשבוע. הקו הושהה זמנית בשל מגבלות הקורונה, ובעוד כשבוע וחצי הוא צפוי להתחדש.
3 צפייה בגלריה
מטוס אייר סיישל בישראל
מטוס אייר סיישל בישראל
מטוס של חברת אייר סיישל בישראל
(צילום: The TLV Spotters)
3 צפייה בגלריה
איי סיישל הכריזה על ישראל מדינה ירוקה
איי סיישל הכריזה על ישראל מדינה ירוקה
הטיסות הקרובות לסיישל
בחברת התעופה טרם עודכנו בהחלטת הרשויות להכיר בישראל כ"מדינה ירוקה", אולם בשבוע האחרון בעקבות הכיוון המסתמן נערכה החברה להוצאת טיסות ארצה ולהגעת תיירים מישראל. בלוח הטיסות בנתב"ג כבר מופיעה טיסת HM9321 של החברה שצפויה להמריא ב-18 בנובמבר מנתב"ג בשעה 21:50. אייר סיישל מציעה מספר מוגבל של מושבים במחיר של 499 דולר כולל כל המסים, עבור הטיסות בנובמבר. סמנכ"ל החברה צ'רלס ג'ונסון אמר כי "לאחר היעדרות של שמונה חודשים בנתיב תל אביב-סיישל, אנו שמחים לחזור לטיסות המסחריות הרגילות שלנו עוד החודש. סיישל נקטה צעדים עצומים לשמירה על ביטחון אזרחיה ומבקריה במהלך תקופת המגפה, והכניסה למדינה מוגבלת למדינות נבחרות. אנו מתרגשים שוב לקבל את התיירים הישראלים לאיים המדהימים שלנו".
גם ארקיע הודיעה על הפעלת טיסות לסיישל מ-24 בחודש זה. הטיסות ייצאו אחת לשבוע בימי שלישי במטוסי האיירבוס 321 NEO החדשים של החברה. זמן הטיסה נאמד בשש שעות וחצי . המחיר לטיסה - מ-499 דולר (489 דולר באתר האינטרנט של החברה). מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל עוז ברלוביץ: "עם ההודעה הדרמטית על פתיחת איי סיישל האהובים על התייר הישראלי. הצבנו טיסות שבועיים מהיום ונטוס מ-24 בנובמבר. אנו נציע לתייר הישראלי טיסות ושירותי קרקע עם מיטב המלונות".