בעוד חלק מתלמידי הכיתות הנמוכות וכיתות י"א-י"ב זכו לכמה שבועות לימודים בבתי הספר בין הסגרים, יש תלמידים רבים שכף רגלם כמעט ולא דרכה בבית הספר, ועבורם הייתה זאת שנה אבודה לחלוטין. גם אחרי הפעימה הבאה של ההקלות ביום ראשון הקרוב, שיכללו את רוב ענפי המסחר, תלמידי חטיבות הביניים יישארו בבית - אפילו בערים שאינן אדומות וכתומות.
"זאת הייתה שנה מאוד קשה, עמוסה, עצובה, מדכאת, לא כמו שרצינו שתהיה", שיתפה שירה זגריזק, תלמידת כיתה ט' בבית ספר בנשר בריאיון לאולפן ynet.
נשר היא עיר צהובה עם תחלואה נמוכה יחסית בקורונה, ולמרות זאת שירה תמשיך ללמוד מרחוק למשך שבועיים נוספים לפחות. "אפשר היה לעשות את זה אחרת. שמו אותנו ממש מאחור, שכחו מאיתנו, זה עצוב".
1 צפייה בגלריה
שירה זגריזק עלמה רונן אור ספיקלין
שירה זגריזק עלמה רונן אור ספיקלין
"אנחנו דור העתיד, אל תשכחו מאיתנו". שירה, עלמה ואור
גם עלמה רונן, תלמידת כיתה ט' מחיפה, עדיין לומדת מרחוק למרות שהעיר שלה מוגדרת כעת צהובה. "זו אחת השנים המורכבות, שנה שמשרד החינוך הבהיר שבעיניו בריאות פיזית היא מעל בריאות נפשית, ובעיניי זאת הטעות הכי גדולה".
עלמה הוסיפה: "הבהירו שתלמידי חטיבות הביניים הם מאחור בגלל שהם לא ניגשים לבגרות. זאת הגישה של מערכת החינוך, שבגרות היא מעל הכול ולימודים זה רק פרונטלית ומול לוח ושלמידה חייבת להיות בכיתה. למידה ממש לא חייבת להיות דרך כיתה. אני לומדת בבית ספר פרוגרסיבי ומאמינה שלמידה צריכה להיות חווייתית, דרך חקר".
אור ספיקלין, תלמידת כיתה ט' ברעננה שאף היא צהובה, לא נשמעה אופטימית בנוגע לסיכוייה לחזור ללמוד בבית הספר. "לחטיבות הביניים אין תקווה לחזור, ומעבר לפער הלימודי שיהיה קשה להשלים אני חושבת שהם עושים טעות עם המצב הנפשי של התלמידים. אפשר לתת קצת יותר במה לבריאות הנפש של התלמידים".
לסיום ביקשה שירה לשלוח מסר אל משרד החינוך: "אנחנו פה, ואנחנו אמורים להיות דור ההמשך, ואנחנו לא רוצים שישכחו מאיתנו".
פורסם לראשונה: 20:40, 17.02.21