1 צפייה בגלריה
סם אונס אילוסטרציה
סם אונס אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בקרב תלמידי ותלמידות חטיבות הביניים והתיכונים החופש הגדול הוא הזדמנות לחגיגות, אבל עבור ארגוני הסיוע לנוער חודשי הקיץ הקרובים יהיו בעיקר סיבה לדאגה. הם כבר מזהים עלייה חדה בדיווחים על תקיפות מיניות באמצעות סימום הקורבן על ידי סם אונס במקומות בילוי.
אנשי הלובי למלחמה באלימות מינית פנו בשבוע האחרון לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, בבקשה כי משרד החינוך יפעל באופן בהול להעברת מידע מעודכן בעניין סמי האונס. "פנינו למשרד החינוך כי קיבלנו דיווחים על פגיעה בקטינים וקטינות באמצעות סמי אונס גם על ידי בגירים וגם על ידי קטינים אחרים", מסבירה מנהלת הארגון יעל שרר.

המומחים מציינים כי חשוב שההורים יסבירו לבני ובנות הנוער שסמי אונס יגיעו לרוב בצורת נוזל חסר צבע, טעם וריח, שהתוקף ימהל במשקה. רצוי לבקש מהילדים לא לקבל משקאות פתוחים מאנשים זרים (גם הברמן הוא זר).
סמי אונס מורידים את יכולת ההתנגדות, גורמים לישנוניות ולעתים אף מייצרים עוררות מינית. לכן, רצוי להנחות את הנוער להשגיח זה על זה ולהיות ערנים לשינויים בהתנהגות. הנחייה נוספת היא לבקש מהילדות והילדים להתקשר אל ההורים בכל שעה אם פתאום ירגישו מוזר.
אם יש חשד לשימוש בסמי אונס - יש לפנות מיד אל החדר האקוטי הקרוב. ועוד דבר שחשוב לדעת: ניתן לגלות שרידי סם אונס בגוף עד שישה חודשים לאחר מקרה, באמצעות דגימת שיער.