מחצות אובחנו בישראל 1,832 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, מתוך כ-40 אלף בדיקות שפוענחו. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו אחר הצהריים (יום ו'). שיעור הבדיקות החיוביות גבוה ועומד על 4.7%. אתמול, כך עולה מהנתונים, פוענחו לראשונה יותר מ-100 אלף בדיקות בישראל.
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם ירושלים
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם ירושלים
מעבדת בדיקות קורונה בהדסה עין כרם
(צילום: AFP)
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 917 חולי קורונה, 527 מהם במצב קשה. 133 חולים מחוברים למכונות הנשמה על פי נתוני משרד הבריאות. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 3,186 חולי קורונה, חמישה מהם היום.
הערים החרדיות הפכו בימים האחרונים לאדומות: ביתר עילית, שהייתה ירוקה עד לא מזמן, הפכה לאדומה עם ציון רמזור 10. 18% מהבדיקות שנערכו בעיר בשבוע האחרון היו חיוביות. גם ירושלים אדומה עם ציון 7.7 ו-10% מהבדיקות שנערכו לתושבי העיר הן חיוביות.
בני ברק עם ציון רמזור 8.9 ו-13% חיוביים, אלעד עם ציון 8.7 וגם כן 8.7% חיוביים, מודיעין עילית עם ציון 8.2 ו-12% חיוביים והיישוב רכסים שליד חיפה עם ציון 8.4 ו-11% חיוביים.
2 צפייה בגלריה
סגר בביתר עילית
סגר בביתר עילית
שוטרים בביתר עילית. הפכה מירוקה לאדומה עם 18% חיוביים
(צילום: אלי מנדלבאום)
היישובים האדומים הם: ביתר עילית, כאוכב אבו אל-היג'א, גבעת זאב, קריית יערים, רבבה, מרר, נחף, כאבול, מג'דל שמס, דאלית אל כרמל, סלמה, בני ברק, אלעד, כוכב יעקב, רכסים, ריינה, עוספיה, דיר חנא, מסעדה, עין מאהל, מודיעין עילית, ערערה שבנגב, פקיעין, חורפיש, פסוטה, מעלה עירון, מעלה אדומים, טמרה, דיר אל אסד, ג'וליס, צפת, טורעאן, זמר, אפרת, ביר אל מכסור, סאג'ור, ירושלים, אבו גוש, בסמ"ה וכפר מנדא.
הבוקר הכריז שר הבריאות יולי אדלשטיין כי כמעט 210 אלף בני אדם כבר התחסנו נגד הנגיף בישראל מקבוצות בני 60 ומעלה, הצוותים הרפואיים ודיירי בתי האבות. רק אתמול התחסנו יותר מ-74 אלף בני אדם.

ביום ראשון יוטל סגר שלישי במספר על ישראל, בהתאם לאישור הממשלה שלשום. מטרת הסגר, כפי שהוגדר, היא לבלום את העלייה בתחלואה ולהוריד אותה לרמה של פחות מ-1,000 נדבקים חדשים ביום ומקדם הדבקה נמוך מ-1. הסגר יחל בשעה 17:00 וצפוי להימשך לכל הפחות שבועיים. אם לא תושג המטרה ייתכן שיוארך בשבועיים נוספים.
ישראלים רבים פקדו היום את הקניונים, את השווקים ואת החנויות לקראת הסגר המתקרב. בסניף איקאה בראשון לציון לדוגמה נרשמו תורים ארוכים, ולקוחות החליטו לנטוש את עגלות הקניות על תכולתן.
הבוקר אישרו שרי הממשלה בהצבעה טלפונית את תקנות הסגר. התקנות קובעות הגבלות על שהייה במרחב הציבורי, הגבלות על תנועה והגבלות על פעילות מסחר, בילוי ופנאי. הקנס על כל הפרה יעמוד על 500 שקלים.