2 צפייה בגלריה
כמאל אבו ווער
כמאל אבו ווער
המחבל שנדבק כמאל אבו ווער
אסיר ביטחוני הכלוא בישראל נדבק בקורונה - לראשונה מאז התפרץ הנגיף בישראל. גורמים פלסטינים אמרו היום (ראשון) כי האסיר שנדבק בנגיף הוא כמאל אבו ווער, בן 46 מהעיירה קבטיה שליד ג'נין, החולה בסרטן. אבו ווער מרצה את עונשו בכלא גלבוע ומאושפז כעת בשל מחלתו בבית החולים אסף הרופא.
אבו ווער, פעיל בכיר בתנזים של הפתח, נעצר בעיצומה של האינתיפאדה השנייה בשנת 2003. הוא השתתף בפיגועים רבים במהלך האינתיפאדה שבהם נרצחו ישראלים, ונשפט לכמה מאסרי עולם. לאחרונה התגלו בגרונו גידולים סרטניים.
משירות בתי הסוהר נמסר כי האסיר פונה ביום רביעי לבית החולים העמק בעפולה לבדיקות. עם אשפוזו נערכה לו גם בדיקת קורונה שבה הוא נמצא שלילי לנגיף. למחרת הוא הוחזר לבית הסוהר גלבוע, ואז אושפז במרכז הרפואי של שירות בתי הסוהר לקראת העברתו לניתוח.
2 צפייה בגלריה
בית כלא "גלבוע"
בית כלא "גלבוע"
כלא גלבוע, שבוא שהה האסיר
(צילום: גיל נחושתן)

ביום שישי הוא הועבר לבית החולים אסף הרופא, שם הוא נבדק פעם נוספת - ונמצא חיובי לקורונה. משב"ס נמסר כי כעת נערכת חקירה של תנועותיו והמגעים שלו (חקירה אפידמיולוגית), וכי אנשי סגל ואסירים שבאו איתו במגע יישלחו לבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
בעקבות המקרה, ברשות הפלסטינית מדגישים כי ישראל אחראית לשלומם של האסירים הכלואים אצלה. ברשות האשימו את שב"ס בסחבת בצעדים למניעת התפרצות הנגיף בבתי הכלא. מרשות האסירים הפלסטינים נמסר כי הנהגת האסירים הפלסטינים בבתי הכלא מתייעצת כעת לגבי צעדיהם הבאים וההזנחה, לטענתם, מצד שירות בתי הסוהר של הטיפול בנושא.
בחודשים האחרונים התחדשו המגעים העקיפים בין ישראל לחמאס לעסקת חילופי שבויים. הזרז לחידוש המגעים היה התפרצות הקורונה והרצון של ישראל לשחרר אסירים שנמצאים בקבוצת סיכון כמו אסירים החולים במחלות כרוניות ואסירים מבוגרים, בתמורה להשבת גופות חללי צה"ל אורון שאול והדר גולדין, ושני האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.