2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אלימות אונס תקיפה מינית
אילוסטרציה אלימות אונס תקיפה מינית
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
איש נדל"ן (46) מנהריה, שחשוד באונס בת 15, ישוחרר למעצר בית. כך נקבע היום (ו') בבית משפט השלום בחיפה. החשוד מכחיש את המיוחס לו וטוען כי חבריה של הנערה ניסו לסחוט אותו כדי שימכור להם סמים בחינם. השחרור נדחה עד לשעות אחר הצהריים כדי לאפשר למשטרה לערער על ההחלטה.
שוטרי תחנת נהריה עצרו את החשוד ביום שלישי. בחקירתו נטען כי הוא אנס את הנערה במחסן שנמצא בבעלותו בעיר, וכי במשך תקופה סיפק לה ולנערים נוספים סמים. החשוד הכחיש את האונס שמיוחס לו, אך לא את אספקת הסמים.
ביום רביעי קבעה שופטת בית משפט השלום בקריות כי יש להאריך את מעצרו של החשוד, אף על פי שציינה כי הראיות נגדו "דלות". כבר בדיון הזה התבררה גרסת החשוד, שטען כאמור כי חבריה של הנערה ניסו לסחוט אותו והתלונה נגדו הוגשה במסגרת הסכם סחיטה.
במהלך הדיון ציין החשוד כי מחק שיחות מוקלטות שבהן תועד אותו ניסיון סחיטה. אלא שפרקליטיו של החשוד, עורכי הדין משה וזיו גלעד, הביאו בהמשך למשטרה הקלטה לכאורה של הנערים משוחחים עם החשוד בביתו.
סגנית נשיא בית משפט השלום בחיפה, השופטת אורית קנטור, מתחה היום ביקורת על המשטרה וציינה בהחלטתה לשחרר את החשוד למעצר בית כי "היסוד הסביר לחשד לא חוזר ולא עובה באופן משביע רצון. פעולת חקירה שהיא לטעמי פעולה מהותית באשר יש בה לערער או לחזק את גרסת החשוד והמתלוננת טרם בוצעה. החשוד אינו יכול להיוותר כבן ערובה בנסיבות אלה".
2 צפייה בגלריה
עו"ד משה גלעד
עו"ד משה גלעד
עו"ד משה גלעד
(צילום: עמית מגל, ידיעות אחרונות)
השופטת הורתה כי החשוד יישאר במעצר בית עד יום שלישי הבא ויחתום על ערבות בסך 5,000 שקל. השחרור נדחה כאמור עד לשעות אחר הצהריים כדי לאפשר למשטרה להגיש ערר על החלטת בית המשפט.
עורכי הדין אמרו בתום הדיון: "בית המשפט אינו חותמת גומי של אף צד, ומקרה זה יוכיח זאת".
ממשטרת ישראל נמסר כי ההחלטה על שליחת החשוד למעצר בית,"אינה מעידה כהוא זה על חפותו או על תוצאות ההליך בעניינו ואנו נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ולבצע את כל הפעולות הנדרשות במטרה אחת ויחידה: להגיע לחקר האמת. בעקבות החלטת בית המשפט, המשטרה הגישה ערר על ההחלטה שיתברר ויוכרע במהלך הימים הקרובים. לצד זאת, ככל שמושמעת ביקורת שיפוטית הרי שהיא נלמדת ובמידת הצורך מופקים הלקחים הנדרשים בהתאם".