1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה גרפית של הימורים וסחיטה אונליין
אילוסטרציה גרפית של הימורים וסחיטה אונליין
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל היום (חמישי) את ערעור המדינה והרשיע רופא שהחזיק במחשבו מאות קבצים עם פורנוגרפיה של ילדים. בבית משפט השלום הודה הרופא, ד"ר אהוד מירון, במיוחס לו במסגרת הסדר טיעון. אולם בעקבות המלצה של שירות המבחן הוחלט שלא להרשיעו כדי לא לפגוע בשיקום שלו. בית משפט השלום פסק כי הרופא ירצה שעות למען הציבור, עונש שהמחוזי הותיר על כנו.
ההחלטה בערעור התקבלה ברוב של שני שופטים לעומת אחד. אב בית הדין השופט אברהם אליקים והשופטת תמר נאות פרי קבעו כי יש להרשיעו, והשופט ארז פורת טען כי יש להותיר את אי ההרשעה על כנה.
לפי כתב האישום, שהוגש בינואר 2019, ד"ר מירון החזיק במחשביו האישיים כ-129 קבצים הכוללים חומרי תועבה, בהם דמויות של ילדים ופעוטות. בנוסף הוא החזיק ב-120 תמונות שכללו תצלומי ילדים בעירום מלא או חלקי.
בנימוקים לביטול ההרשעה קבע בית משפט השלום כי "הרשעה בעניינו של נאשם זה העובד כרופא משפחה תוביל מן הסתם לשלילת רישיון העיסוק שלו בהתאם לפקודת הרופאים, ולפגיעה קשה בפרנסתו ובפרנסת בני משפחתו התלויים בו".
מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ערערה על ההחלטה וטענה כי יש להרשיע את הרופא מאחר שלא הוכיח קיומו של נזק קונקרטי, וכי בעבירה חמורה מסוג זה, האינטרס הציבורי גובר על נסיבותיו האישיות של ד"ר מירון ועל פני הנזק שיכול להיגרם לו מהרשעה.
בית המשפט המחוזי, בדעת רוב, קבע כי יש להרשיע את הרופא. השופט אליקים, שכתב את עיקר ההחלטה, ציין כי כמות הפרסומים שהחזיק הנאשם גדולה מאוד, וציין כי מחוות דעת משלימה של שירות המבחן עולה כי הרופא הסתיר מידע בבדיקה הראשונה. לפי חוות הדעת המשלימה "לנבדק עיסוק מיני מוגבר בשני ממדים: צפייה בפורנוגרפיה סוטה של קטינים והתכתבויות מיניות סוטות, מה שמשמר את המשיכה המינית לקטינים".
השופט קבע כי "די בחומרת מעשיו של המשיב כדי להצדיק את הרשעתו, ובמקרה זה התערבות בגזר הדין שסטה סטייה קיצונית מרמת הענישה הראויה". עורכות הדין של הרופא, תמי ושחף אולמן, אמרו בתגובה כי ילמדו את פסק הדין, ולאחר מכן יחליטו אם לערער לבית המשפט העליון.