לאור הטענות שגם הוא התעכב בפינויו של המעון הרשמי, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אמר היום (ראשון) לאולפן ynet כי עזב את הבית בירושלים כמה ימים לאחר הקמת הממשלה שהחליפה אותו. "בכלל לא מבין למה זה הופך לאישיו, בלפור הפל לסמל של המשפחה האומללה הזו", אמר אולמרט.
לדבריו, הוא מעולם לא חשב על לעכב את יציאתו מהמעון. "בכלל לא חשבתי על כל העניין הזה ובשום מקום לא העליתי את זה, לא סיפרתי לאף אחד ולא התייחסתי לעניין הזה, כי אני חושב שבעבר זה בכלל לא היה נושא. אבל ראיתי, או יותר נכון דיווחו לי ביום שישי בערב, שכמה דוברים של רה"מ לשעבר באחד מערוצי הטלוויזיה אמרו דברי שקר וכזב, שכביכול אני פיניתי את בלפור אחרי שבועות רבים וחודשים. אז ראיתי לנכון למסור תגובה שזה לא היה ולא נברא. אני פיניתי אחרי כמה ימים".
3 צפייה בגלריה
אהוד אולמרט בריאיון באולפן
אהוד אולמרט בריאיון באולפן
"ממשל ביידן רגיש ואכפתי לבעיות של ישראל". אולמרט
(צילום: הדר יואביאן)
עוד ציין כי "ברור לחלוטין שביום שאינך ראש ממשלה, אין לך שום זכות לגור במקום שמיועד לראש הממשלה. אז נניח יש איזה יומיים, שלושה, ארבעה של התארגנות. המשפחה הייתה צריכה לארוז את חפציה ולנסוע לאוהל הנוטה ליפול בקיסריה או לכמה צריפים שיש לה בירושלים ותניח לנו לנפשנו, זה הכול".
על הממשלה החדשה אמר אולמרט כי למרות השוני הגדול בין מרכיביה - הוא מאמין שחברי הקואליציה יוכלו לעבוד יחד. "אין שום סיבה שלא, הם אנשים סבירים, רציונליים, הגונים, שוחרי טוב שרוצים לעשות דברים טובים למען מדינת ישראל ורוצים להצליח", אמר. "כולם ערים לגבולות המצומצמים שיש לממשלה הזאת וגם לסכנה שאורבת לה. אני לא תומך פוליטי של כמעט אף אחד מהגורמים שמובילים את הממשלה. לא הצבעתי לבנט ואני לא בעד סער או לפיד. אבל הבעיה אינה איתם. הם אנשים רציניים ואחראיים. אפשר לא להסכים איתם, אבל צריך לכבד אותם, ויש סיבות לכבד אותם על ההתנהלות שלהם. הבעיה היא עם החברים, עם עוד 50 וכמה חברים שכל אחד הוא מלך היום, משום שכל אחד מהם יכול להודיע שמשהו לא מוצא חן בעיניו, ובפער של כולה שניים אפשר להפיל ממשלה".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אולמרט אמר כי הוא מקווה שעידן נתניהו הגיע לקיצו והוסיף: "אם אכן הממשלה הזאת תחזיק כמה חודשים לפחות ואני מקווה שיותר, כי כרגע אני לא רואה שום אלטרנטיבה חוץ מבחירות חדשות ואז לך תדע מה ואיך קורה, בהינתן שהדברים הללו לא יקרו - אני מאוד מקווה שנתניהו לא ינסה לעשות אפילו חזרה למרכז החיים הציבוריים. האיש מאוס, ההתנהגות שלו מאוסה, המשפחה שלו היא משפחה אומללה. צריך להגיד להם לכו לשלום, תתעסקו בעניינים שלכם, תעזבו אותנו ואת הזירה הציבורית ותניחו לאנשים אחראיים, מוצקים במבחינה נפשית, בעלי מחויבות עמוקה לערכים הבסיסיים של החיים הדמוקרטיים שלנו, כפי שהכרנו אותם עשרות בשנים, להיות אלה שמובילים את המדינה".
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט עם יאיר לפיד ונשיא המדינה ראובן ריבלין
ראש הממשלה נפתלי בנט עם יאיר לפיד ונשיא המדינה ראובן ריבלין
"אין סיבה שהממשלה לא תוכל לעבוד יחד"
(צילום: חיים צח, לע"מ)
ראש הממשלה לשעבר התייחס גם להיבחרו של איברהים ראיסי לנשיא איראן, והביע תקווה לחתימה על הסכם גרעין מחודש בין המעצמות לטהרן. "נדמה לי שאנחנו קצת מפריזים בדרמה שאנחנו מייצרים סביב הבחירות שם, כהרגלנו. הנשיא הקודם לא היה ידיד שלנו וככל הנראה, גם הנשיא הנוכחי לא ידיד שלנו", אמר אולמרט. "איראן ללא ספק מעורבת והיא עושה פעולות שיכולות לתת לה את הבסיס לבנייה של יכולת גרעינית בעתיד. ובמקביל, מתקיימים מגעים עם ארה"ב ועם מדינות נוספות כדי להגיע להסכם ואני חושב שהמגעים האלה יימשכו. אני מאוד מקווה שההסכם שייחתם, אם ייחתם, יהיה כזה שימנע את האפשרות של איראן מלפתח נשק גרעיני".
- אבל אתה לא חסיד של עימות עם ארה"ב סביב הסכם הגרעין. אתה לא חושב שישראל חייבת להתעמת עם האמריקנים? "תראה, יש אצלנו אנשים שאם הם לא מתעמתים עם מישהו בבוקר, הם מרגישים לא טוב במשך כל היום. אז אני ממליץ שיחפשו לעצמם עימותים עם גורמים שעוינים את ישראל ולא עם גורמים שאוהדים אותה. אני חושב שהממשל הנוכחי בראשות ביידן הוא ממשל שמודע, רגיש ואכפתי לבעיות של מדינת ישראל. הבעיה האיראנית היא אף פעם לא רק בעיה שלנו. האפשרות שלאיראן תהיה יכולת גרעינית זו סכנה שמטרידה את ארה"ב לא רק בגלל ישראל, אלא גם בגלל ארה"ב עצמה. ולכן, אני מאמין שהממשל הזה יעשה את כל מה שניתן לעשות במסגרת של הסכמים כאלה כדי לצמצם עד למינימום את האפשרות שאיראן תוכל בעתיד לפתח יכולת גרעינית".