113 ישראלים אובחנו אתמול (שבת) כחיוביים לקורונה. בסך הכול אובחנו בשבוע שעבר 993 ישראלים כחיוביים לנגיף, לעומת 175 בשבוע הקודם לו. תל אביב, הרצליה וכפר סבא הפכו לערים צהובות בשל העלייה בתחלואה. לפי תוכנית הרמזור, מודיעין נחשבת לכתומה והמושבה בנימינה-גבעת עדה עדיין אדומה. בשעות הערב יקיים קבינט הקורונה החדש דיון ראשון שיעסוק בהתפרצות התחלואה הנוכחית.
בסך הכול בוצעו אתמול כ-31 אלף בדיקות קורונה ושיעור החיוביים עמד על כ-0.3%. מספר המאושפזים בבתי החולים נותר יציב והוא עומד על 47. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 26 חולים מאושפזים במצב קשה, 17 מהם מחוברים למכונות הנשמה.
במקביל, ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הבוקר בפתח ישיבת הממשלה השבועית כי אלוף במיל' רוני נומה, שהיה ממונה הקורונה בחברה החרדית, ישמש כפרויקטור על הנעשה בנמל התעופה בן גוריון. "כבר שנה וחצי יש נקודת תורפה ענקית וזה נתב"ג. נתב"ג היה מחדל גדול שהביא לפגיעה ומותם של אלפי ישראלים ואנחנו מבינים את זה. לכן, בתיאום עם שרת התחבורה, שר הבריאות ושרת הפנים, החלטנו למנות מנהל מיוחד לטיפול במעברים ומניעת כניסה של הניף הזה של וריאנטים עתידיים מהעולם לישראל.
"האחריות תהיה טיפול עכשיו, אבל בהסתכלות כלפי העתיד לא תמיד החיסון יעבוד. יכולים להיות וריאנטים גם עוד חודש, שנה, עוד ארבע שנים, שאין להם חיסון. לכן, ישראל שאין לה המון מעברים ולמעשה היא מדינת אי - אין סיבה שלא נוכל להגן על עצמנו גם אם לא יהיה חיסון. ולכן אני שמח להודיע שמיניתי את אלוף במיל' רוני נומה, שעשה עבודה יוצאת מן הכלל בבני ברק ובציבור החרדי, והוא מקבל את האחריות לתכנון וניהול בטיפול הקורונה בנתב"ג".
3 צפייה בגלריה
רוני נומה
רוני נומה
אלוף במיל' נומה. הפרויקטור בנתב"ג
(צילום: שאול גולן)
ראש הממשלה הוסיף עוד בהתייחסו להתפרצות הנוכחית: "בשבוע האחרון יש עלייה במספר המאומתים בישראל, צריך לומר שאין עלייה מקביל במספר המאושפזים, אבל צריך לדעת שווריאנט הדלתא (הזן ההודי) כן פוגע באנשים לא מחוסנים. לכן, הגישה שלנו פשוטה - מקסימום הגנה לאזרחי ישראל עם מינימום פגיעה בשגרה ובמשק. מסכות במקום הגבלות, חיסונים במקום סגרים. בשבוע האחרון, במאמץ משותף עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרים אחרים, הצלחנו להכפיל פי שלושה את קצב ההתחסנות היומית. אנחנו רוצים להכפיל עוד פי שלושה ולהגיע ל-30 אלף ביום, וזה אפשרי.
"כדי שננצח את הקורונה, צריך שהממשלה תנהל אבל שהציבור ישתף פעולה. מצדנו העסק מנוהל היטב, אם נהיה ממושמעים עכשיו בדברים מאוד קטנים ולצאת להתחסן ולשים מסכות - אנחנו נמנע את כל הברדק אחר כך. זה דיל שהציבור כולו צריך להירתם אליו. כל הצרות עם ביטול אירועים והגבלות בשטח - אנחנו לא רוצים להגיע לזה. לכן, הבקשה שלנו מאוד צנועה - לעטות מסכות ולצאת להתחסן. אני פונה במיוחד לבני נוער, אני יודע שאתם רוצים לבלות בקיץ ותוכלו לבלות בקיץ. אנחנו לא רוצים להטיל שום מגבלה, לא על מסיבות ולא על טיולים. דווקא בגלל זה, אם אתם לא רוצים מגבלות תצאו היום להתחסן
3 צפייה בגלריה
מתחם בידוק קורונה בבנימינה
מתחם בידוק קורונה בבנימינה
מתחם בידוק קורונה בבנימינה
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
שר הבריאות הורוביץ. מתחמי חיסונים בשבת נותרו סגורים
(צילום: הדר יואביאן)

בישראל 1,175 חולי קורונה פעילים – 152 מהם מתגוררים בבנימינה-גבעת עדה, 111 בכפר סבא, 107 בתל אביב, 101 במודיעין-מכבים רעות, 67 בכוכב יאיר, 53 בהרצליה, 44 בפתח תקווה, 42 ברמלה, 34 בנתניה, 34 בירושלים, 28 בפרדס חנה-כרכור, 22 בצופים, 19 בראשון לציון, 18 ברמת גן ו-17 ברמת השרון. ביתר היישובים יש בין 0 ל-15 חולים פעילים.
למרות הדרישה הגוברת לחיסונים, בשל הזינוק החד בנתוני התחלואה, רק 2,150 ישראלים קיבלו אתמול את מנת החיסון הראשונה. מדובר במספרים נמוכים מאוד לעומת ימי רביעי וחמישי, שבהם חוסנו יותר מעשרת אלפים ישראלים מדי יום.
למרות החשיבות של החיסון והדרישה הגבוהה, רבים ממתחמי החיסונים לא פעלו בשבת. לא ברור מדוע משרד הבריאות לא תגבר את מערך החיסונים גם בשבת, כמו שהיה בתחילת מבצע החיסונים, אז עמד בראש המשרד יולי אדלשטיין.
בתל אביב, שהפכה כאמור מהבוקר לצהובה, נכנסו כיתות שלמות לבידוד בעקבות 13 תלמידים שנמצאו מאומתים. בתי הספר שבהם נכנסו תלמידים לבידוד הם גבריאלי, טבע, אלחריזי, הר נבו, ניצנים, רמת אביב ג', אלונים, נעמי שמר ואומנויות.