קבינט הקורונה אישר הערב (יום ה') את הצעת משרד הבריאות ולפיה כל השבים לישראל מדרום אפריקה, זמביה, בוטסואנה ולסוטו יחויבו להיכנס לבידוד במלונית. ההחלטה תיכנס לתוקף הלילה בחצות, ותוקפה יפקע ביום ראשון הבא, 17 בחודש.
1 צפייה בגלריה
נתב"ג: החל מהשעה 22:00 ישראלים השבים מחו"ל, מכל המדינות, מחוייבים בבידוד במלוניות
נתב"ג: החל מהשעה 22:00 ישראלים השבים מחו"ל, מכל המדינות, מחוייבים בבידוד במלוניות
שוטרים בנתב"ג. החוזרים - למלוניות
(צילום: מוטי קמחי)
הצעד בא בעקבות החשש מחדירת המוטציה הדרום-אפריקנית של נגיף הקורונה לישראל. הישראלים שיחזרו מהמדינות הללו יישלחו לבידוד בן 10 ימים בכפוף לקבלת שתי בדיקות שליליות. הבדיקות שיימצאו חיוביות יועברו לבדיקות ריצוף גנטי במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות בבית החולים שיבא בתל השומר.
ישראלים שחוזרים מהמדינות הללו ויחליטו שלא להיבדק, יידרשו לשהות בבידוד בן 14 יום במלונית. בהודעת קבינט הקורונה נמסר כי בקשות חריגות לבידוד ביתי ייבחנו על-ידי צוות מקצועי של משרד הבריאות בנתב"ג.
עד כה זיהו מדענים יותר מ-20 מוטציות בגרסת הקורונה הדרום אפריקנית הקרויה 501Y.V2. כמה מהן אותרו בחלבון המעטפת שבו משתמש הנגיף כדי להדביק תאים אנושיים.
לפני יומיים אמר חוקר שהשתתף בריצוף הגנטי של מוטציות הקורונה הבריטית והדרום אפריקנית בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי מסתמן שהחיסונים שפותחו נגד נגיף הקורונה יגנו גם בפניהן. בסוף השבוע צפוי להתפרסם דו"ח מלא של מחקר שבחן את מידת עמידות המוטציות וההגנה של החיסון נגדן.