2 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין ואביב כוכבי
ראובן ריבלין ואביב כוכבי
הנשיא ריבלין והרמטכ"ל כוכבי לפני ההמראה
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין המריא הבוקר (יום ג') למסע מדיני יוצא דופן באירופה, שבמהלכו ייפגש עם מנהיגי גרמניה, אוסטריה וצרפת. בין היתר צפוי הנשיא להזהיר את האירופים מפני התעצמות חיזבאללה ולהעלות את סוגיית האצת הגרעין האיראני והחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג לחקור בין היתר את ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה במהלך מבצע צוק איתן.
בצעד יוצא דופן הצטרף למסע של הנשיא גם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי. הוא יעניק תדרוכים ביטחוניים במהלך הפגישות המדיניות של ריבלין.
"הנסיעה המדינית החשובה שאליה אני יוצא היום יחד עם הרמטכ"ל, משמעותית מאוד בתקופה זו, יותר מתמיד", אמר הנשיא עם המראתו. "אירופה מגלה מחויבות בלתי רגילה לביטחונה של מדינת ישראל, ולשימור היציבות במזרח התיכון ואנו מלאי הערכה על כך.
"התקופה הנוכחית פותחת פתח של תקווה להעצמת הקולות המתונים באזור ואנו נעשה כל מאמץ לאפשר לקולות אלה לקבל את המקום הראוי. דווקא בשעה זו, מאיימים הכוחות הקיצוניים ובראשם איראן, לערער על היציבות הזאת וחשוב לוודא כי הקהילה הבינלאומית רתומה, בקול נחרץ ובלתי מתפשר, למאבק בהתגרענות האיראנית ותמיכתה בארגוני טרור שמאיימים על ישראל ועל היציבות באזור".
2 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין ממריא לאירופה
ראובן ריבלין ממריא לאירופה
"פתח של תקווה להעצמת הקולות המתונים"
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
ריבלין צפוי לקרוא למנהיגי אירופה להשמיע קול ברור נגד חקירת ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. לדבריו, "על סדר יומי בביקור זה עומד גם המאבק בשימוש שנעשה בבית הדין הבינלאומי בהאג נגד חיילינו ואזרחינו. חיילינו הם בשר מבשרנו, ילדינו ונכדינו ואנו סומכים על ידידינו באירופה שיעמדו לצדנו גם במערכה החשובה הזאת".
הנשיא יחל היום את המסע באירופה בפגישה עם נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר, ובהמשך ייפגש עם שר החוץ הגרמני הייקו מאס. מחר ייפגש ריבלין בווינה עם נשיא אוסטריה אלכסנדר ון דר בלן, וביום חמישי יטוס לפריז וייפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון.