1 צפייה בגלריה
מבצע חיסונים של עיריית ת"א ואיגוד המסעדות וחיי הלילה - מתחסנים ומקבלים דרינק בחינם
מבצע חיסונים של עיריית ת"א ואיגוד המסעדות וחיי הלילה - מתחסנים ומקבלים דרינק בחינם
ארכיון. "הזכות לחיים גוברת על זכותה של הסייעת לכבוד ולפרטיות"
(צילום: מוטי קמחי)
בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב מיישר קו עם היועץ המשפטי לממשלה ומשרד הבריאות, הסבורים שאין להכניס עובד לא מחוסן למקום העסקתו, אלא אם הציג בדיקת קורונה שלילית. השופטת מירב קליימן דחתה הבוקר (יום א') את סייעת החינוך המיוחד ממועצת כוכב יאיר-צור יגאל, שסירבה להתחסן ולהיבדק לקורונה, וקבעה שלא תחזור לעבודה ולא תקבל שכר מעתה. כל עוד לא תיקבע חקיקה בנושא, התיק ישמש מקרה בוחן בסיטואציות דומות במוסדות חינוך אחרים.
בהחלטה צוין כי "לעת הזו איננו סבורים כי הזכויות הלכאוריות של המבקשת גוברות על זכותה וחובתה של המשיבה לדאוג לרווחתם של תלמידיה, הצוות החינוכי והורי התלמידים, וכאשר מאזן הנוחות נוטה לטעמנו בבירור, לעת הזו, לצידה של המשיבה, אשר אמונה על שלומם של כל הבאים בשעריה – עובדים ושאינם עובדים, ילדים ומבוגרים - סברנו כי יש להורות על דחיית הבקשה".
לאור היעדר החקיקה בנושא, לבקשת בית המשפט התקבלה בשבוע שעבר עמדת היועמ"ש לממשלה בסוגיה, שעמד מאחורי חוות הדעת של ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, שטענה כי "כניסתם של עובדים לא מחוסנים למקומות עבודה, ובפרט מקומות עבודה בסיכון גבוה, עלולה להביא לסיכון משמעותי לציבור המקבל שירות במקומות עבודה אלו".

בחוות הדעת כתבה ד"ר אלרעי פרייס כי החלופה במקרה של עובד לא מחוסן היא להציג לכל הפחות בדיקת קורונה שלילית.
יובל ארדיובל ארד
ראש המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל, יובל ארד, אמר "אני שמח שבית הדין קבע שהזכות לחיים גוברת על זכותה של הסייעת לכבוד ולפרטיות. החלטת בית הדין מחזקת את מוסד ראש הרשות בישראל".
עו"ד נעמה שבתאי בכר, שייצגה את המועצה, הוסיפה: "מדובר בתקדים מבורך שישליך על כל המשק. בית הדין לעבודה עשה את האיזון הנכון בית הזכויות של העובדים לבין טובת הציבור בכללותו. כל עובד רשאי להחליט על גופו וזכותו להתחסן או לא. אבל כל עובד גם חייב לשאת באחריות להחלטתו. כמובן שאין להטיל את האחריות על המעסיקים, שכל מטרתם היא להגן על עובדיהם ועל הקהל הרחב הבא בשערי מקום העבודה".
עו"ד נעמה שבתאי בכר עו"ד נעמה שבתאי בכר צילום: מיכל רביבו
מטעם הסייעת נמסר: "אנו מצרים על כך שבית הדין מצא לקבל את עמדת המועצה המקומית, חרף העובדה כי מדובר בהחלטה שהתקבלה בחוסר סמכות ובניגוד לדין. יחד עם זאת, אנו מברכים על החלטת בית הדין שקיבל את עמדתנו ביחס לשכרה של הסייעת, והורה למועצה המקומית לשלם את מלוא שכר העובדת עד להיום. מעבר לכך, נלמד את הכרעת בית הדין, ונשקול לערער לבית הדין הארצי בהקדם".
השתתפו בהכנת הכתבה: תמר טרבלסי חדד