פיצוץ אירע אחר הצהריים (יום א') במכלית נפט שעגנה מול חופי העיר בניאס שבצפון סוריה. ברשתות החברתיות הופצו תמונות שבהן נראות שתי פטריות עשן גדולות עולות מהמכלית, תמונות שבהמשך שותפו גם על ידי כלי התקשורת המזוהים עם המשטר הסורי.
לפי דיווח בסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק", הספינה פונתה מבעוד מועד ולא היו עליה אנשים בעת הפיצוץ, וגם לא נפט. בסוכנות הידיעות טענו שמדובר בפיצוץ שנבע מעבודות תחזוקה שנערכות בספינה כבר כמה ימים. לפי הדיווח לא היו נפגעים בפיצוץ.
1 צפייה בגלריה
סוריה ספינה מכלית פיצוץ מול חופי העיר בניאס
סוריה ספינה מכלית פיצוץ מול חופי העיר בניאס
הפיצוץ במכלית. בסוריה טענו: "השריפה המצומצמת כובתה במהירות"
בהמשך דיווחה על הפיצוץ גם סוכנות הידיעות הסורית, ובה צוטט מנהל בחברה סורית להובלת נפט שטען כי תקלה טכנית אירעה באחד ממנועי המכלית, והיא שגרמה ל"שריפה מצומצמת". בהצהרה לסוכנות הידיעות הוא הוסיף כי השריפה טופלה על-ידי צוות הספינה וכובתה במהירות, מבלי שנגרם נזק.
אם הדיווחים הללו נכונים, אזי אין לפיצוץ במכלית קשר ל"מלחמת הצללים" שלאחרונה דווח כי מתנהלת בין ישראל לאיראן בחזית הימית. לפי כמה דיווחים בעולם, ישראל ואיראן תקפו לאחרונה כמה וכמה ספינות זו של זו. רק בחודש שעבר פורסם בסוריה דיווח על תקיפה של מכלית נפט אחרת, גם כן מול חופי בניאס. בסוריה טענו כי התקיפה ההיא בוצעה בעזרת מל"ט, אם כי בדיווח שפרסם בהמשך מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם נאמר שייתכן כי היא התבצעה באמצעות מטען.
בבניאס שוכן מתקן זיקוק, שיחד עם מתקן נוסף בחומס מספק לסוריה דיזל, דלקי חימום, בנזין ומוצרי נפט נוספים. סוריה הפכה בשנים האחרונות תלויה יותר ויותר במשלוחי הנפט מבעלת בריתה איראן, אך הסנקציות על איראן ועל סוריה פוגעות באופן משמעותי בזרם האספקה.