יממה לאחר שמתנדבים במד"א נעצרו בחשד לביצוע בדיקות קורונה פיראטיות, חשד שהועלה לראשונה בתחקיר ב-ynet, עוכב לחקירה גם בכיר בארגון: הבוקר (ה') פשטו בלשים מימ"ר ירושלים על משרדי מד"א ירושלים ועיכבו לחקירה בכיר במד"א.
אתמול, בתום חקירה סמויה, נעצרו חמישה מתנדבים במד"א החשודים שביצעו בדיקות קורונה פיראטיות ברחבי הארץ. לפי החשד, הם גרפו לכיסם עשרות אלפי שקלים תמורת הבדיקות. במהלך החקירה נחשף כי בפרשה מעורבים חשודים נוספים - בהם מתנדבים ובעלי מעבדות בישראל וברשות הפלסטינית.
מהמשטרה נמסר על המתנדבים שנעצרו כי "מדובר בחשודים שלקחו לידיהם את בריאות הציבור תוך זלזול בחשיבותן של בדיקות קורונה תקינות, שכל מטרתן למנוע את ההדבקה ולסייע לאזרחי המדינה לעבור את המגיפה במינימום אבידות בנפש, כל זאת מתוך בצע כסף. נגד החשודים אנו מתכוונים לפעול במלוא החומרה על מנת למצות עמם את הדין".
1 צפייה בגלריה
  בעקבות תחקיר ynet: הארכת מעצר לחשודים בביצוע בדיקות קורונה פיראטיות בירושלים
  בעקבות תחקיר ynet: הארכת מעצר לחשודים בביצוע בדיקות קורונה פיראטיות בירושלים
(צילום: אלעד גרשגורן)


לפי המשטרה, החשודים הגיעו למקומות שונים ברחבי הארץ, כמו גם לנתב"ג, כדי לבצע בדיקות קורונה, שחלקן בוצעו כך שהתוצאות ייצאו שליליות במטרה ש"הלקוחות" יוכלו להיכנס ולצאת מהמדינה בהצגת התוצאות השליליות.
בחודש שעבר נחשפה ב-ynet הקלטה שבה תועד מ', מתנדב בכיר במד"א מאזור ירושלים, מתאם בדיקת קורונה "אנונימית" תמורת מאות שקלים. הבדיקה, שתועדה אף היא, בוצעה על ידי מתנדב אחר שהגיע ברכב חשוך וביצע אותה ללא מיגון, למרות החשש להידבקות. "אין לך מה לדאוג, זו מעבדה ברמאללה ככה שגם אם תרצה זה לא עובר למשרד הבריאות", הסביר המתנדב הנוסף בהקלטה הנסתרת לכתב ynet.
בתיעוד אחר הגיע המתנדב הבכיר לדגום אישה שהתחזתה לאם חד-הורית וביקשה בדיקה בדחיפות. אמנם הוא לא דרש ממנה תשלום, אך מדבקה שהופיעה על גבי ערכת הבדיקה מצבעיה שככל הנראה הוא השתמש בתקן בדיקה ממתחם "היבדק וסע" (דרייב אין) ושילב את הבדיקה במאגר הנתונים על חשבון מכסה אחרת.
ממד"א נמסר אתמול בתגובה למעצר המתנדבים החשודים: "לפני כמה שבועות עלו חשדות על התנהלות פלילית לכאורה של כמה מתנדבים הקשורה באיסוף דגימות לזיהוי קורונה. מד"א פנה עם המידע הראשוני אל המשטרה, עוד טרם פרסום הפרשה, ודרש פתיחת בדיקה לבירור העובדות. במהלך החקירה התברר כי ישנם מספר מעורבים שנחשדים במעשים הפליליים שעל-פי החשד לכאורה לקחו את החוק לידיים ועשו דין לעצמם. יובהר כי מדובר במקרה חמור וחריג ביותר הדורש מיצוי מלא של הדין עם המעורבים. פעילותם בארגון הופסקה".