2 צפייה בגלריה
מנת החיסון השניה באיכילוב
מנת החיסון השניה באיכילוב
מתחסנים באיכילוב
(צילום: רויטרס)
3,197 ישראלים אובחנו מחצות עד הערב (רביעי) כחיוביים לקורונה. בסך הכול פוענחו כ-66 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 4.8%. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 5,803 חולי קורונה - שישה מהם היום.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,167 חולי קורונה – 720 מהם במצב קשה, ו-220 חולים מחוברים למכונות הנשמה.
היום קיבלו יותר מ-27 אלף ישראלים את מנת החיסון הראשונה ויותר מ-41 אלף את המנה השנייה. בסך הכל קיבלו 52.13% מהישראלים את מנת החיסון הראשונה ו-38.21% גם את השנייה.
לפי נתונים שהוצגו היום בישיבת הערכת המצב של משרד הבריאות, הרוב המכריע של הנפטרים – לא חוסנו נגד קורונה. בחודש שעבר, 78% מתוך 935 חולי הקורונה שמתו לא התחסנו בכלל או שהתחסנו במנת חיסון אחת בלבד. היתר נפטרו פחות משבוע לאחר קבלת מנת החיסון השנייה או יותר משבוע לאחר קבלת מנת החיסון השנייה, עם ייצוג משמעותי יותר לקבוצה הראשונה.
לראשונה פרסם המשרד את נתוני הנפטרים על פי חלוקה למתחסנים במנה ראשונה, למתחסנים בשתי מנות וכאלו שכלל לא התחסנו. מהנתונים עולה כי חלקם היחסי של אלו שכלל לא התחסנו גדול לעומת אלו שהתחסנו במנת חיסון אחת או שחלף שבוע או פחות מאז שקיבלו את מנת החיסון השנייה. על פי הנתונים, מתוך 19 אנשים שנפטרו אתמול – 16 לא התחסנו בכלל. ביום שני, מתוך 18 בני אדם שנפטרו – 12 כלל לא התחסנו.