תחת מעטה חשאיות נעצרו בימים האחרונים שני אנשי עסקים מעשירי המשק הישראלי. כך נודע היום (ה') ל-ynet. החשד: עבירות מס בהיקף גדול.
1 צפייה בגלריה
כניסה אולם בית משפט
כניסה אולם בית משפט
בבית המשפט סוכם על יומיים מעצר (ארכיון)
(צילום: מאיר אזולאי)
חוקרי מס הכנסה ערכו חיפוש והחרימו מסמכים הקשורים לעסקים של החשודים, והם שוחררו אחרי יומיים תוך הפקדת ערבויות של מאות אלפי שקלים במזומן. על שמותיהם ועל פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום למשך 45 יום.
החקירה הרגישה והחשאית מתנהלת על ידי רשויות המס וגופים נוספים. שני החשודים המוכרים מאוד בשוק ההון המקומי נעצרו בתחילת השבוע בצו של בית משפט, בעיקר לנוכח חשד לשיבוש חקירה, וברשויות המס אף ביקשו להאריך את מעצרם בכמה ימים נוספים. בסופו של דבר הצדדים הגיעו להסכמות ולפיהם החשודים ישהו במעצר למשך יומיים, ולאחר מכן הם שוחררו בערבות.
יחידת פקיד שומה תל אביב ריכזה את החקירה, ומהממצאים שהובילו למעצר עלה חשד כי מטעם עסקיהם של השניים לא דווחו דיווחי אמת, והושמטו הכנסות בהיקפים גדולים.
מעצרם של השניים, לנוכח מעמדם והיותם מעשירי ישראל, הכה בתדהמה את החוגים המקורבים להם. החשודים אף הובאו לבית משפט השלום בתל אביב בחשאיות, שם ביקשו סנגוריהם, עורכי הדין נתי שמחוני וחיים גבאי, צו איסור פרסום על שמם.
עו"ד שמחוני מסר: "מרשיי מאמינים ברשויות אכיפת החוק ומשתפים פעולה עם החקירה. אין בהם ספק כי בתום החקירה תתברר האמת והנושא יסתיים בלא כלום".