2 צפייה בגלריה
סימולציה אחרונה בשיבא לקראת מתן החיסונים נגד קורונה
סימולציה אחרונה בשיבא לקראת מתן החיסונים נגד קורונה
(צילום: איתן אלחדז, TPS )
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, שיגר היום (חמישי) מכתב למנהלי בתי החולים, קופות החולים והמוסדות הרפואיים השונים ודרש מהם לא לתת עדיפות לידוענים בקבלת חיסונים לקורונה. לדברי פרופ' לוי, יש לחסן את הידוענים רק במסגרת קבוצות התעדוף שפורסמו אתמול.
מוקדם יותר היום נחשף ב-ynet שבימים האחרונים פנו גורמים שונים למובילי דעת קהל ומפורסמים על מנת לבדוק אפשרות שיקבלו את החיסון לקורונה לפני כולם - כדי להעלות את המודעות לחשיבות החיסון. בחלק מהמקרים נבדקה אף אפשרות של תשלום תמורת הפרסום. לפחות שניים מהמפורסמים סירבו, בטענה שאין זה הוגן כי יקבלו את החיסון לפני כולם.

"זה לא נכון תדמיתית עבור האמן", אמר גורם המעורה בפרטים, "היו הצעות עם הרבה כסף והאמנים שאני דיברתי איתם סירבו, ובצדק. למה שהם יקבלו לפני האוכלוסיות שבסיכון?". בסביבתו של זמר מוכר סיפרו ל-ynet כי בית חולים מסוים הציע לו להתחסן - ואף להביא את המשפחות הגרעיניות שלו.
אתמול פרסם משרד הבריאות את סדר העדיפויות שנקבע למתחסנים, וקבע כי הראשונים לקבל את החיסונים יהיו חברי הסגלים הרפואיים בבתי החולים - ולאחר מכן בקופות החולים, במרפאות הפרטיות ובמרפאות השיניים.
2 צפייה בגלריה
חולה קורונה מחלקת קורונה צוות רפואי רופאים ציוד מגן ב בית החולים שערי צדק ירושלים
חולה קורונה מחלקת קורונה צוות רפואי רופאים ציוד מגן ב בית החולים שערי צדק ירושלים
צוותים רפואיים יתחסנו ראשונים. בית החולים שערי צדק שבירושלים
(צילום: AP)
לאחר מכן יתחסנו עובדי בתי החולים הגריאטריים והפסיכיאטריים, סטודנטים לסיעוד ורפואה שפועלים בבתי החולים, מד"א וארגוני ההצלה. במקום השני בסדר העדיפויות הם עובדי בתי האבות והמטופלים בהם ומבוטחי קופות החולים מגיל 60 ומעלה. קשישים שגרים בקהילה ולא בבתי החולים יוכלו להתחסן בכפוף להחלטת קופות החולים.
בעדיפות השנייה הוצבו אזרחים שסובלים מסדרת מחלות רקע, בהן סכרת, השמנת יתר חולנית, מחלת הריאות COPD, יתר לחץ דם, מטופלים עם דיכוי חיסוני, מושתלי איברים וחולים המטואונקולוגיים. מחלימים מקורונה, נשים בהריון, נשים מניקות, אנשים עם תגובות אלרגיות קשות, נשים המתכננות להיכנס להריון וילדים מתחת לגיל 16 - לא יקבלו בשלב זה את החיסון. עם זאת, למרות שהם חשופים לאחת הקבוצות היחידות שאינן מתחסנות (בני 16 ומטה) - המורים אינם בקבוצות התעדוף הראשוניות לקבלת החיסון.
כמו כן, משרתי צה"ל צפויים להתחיל ולהתחסן כבר בסוף החודש הקרוב. המתחסן הראשון יהיה הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, "כדי להוות דוגמה אישית ולעודד את יתר החיילים להתחסן". מבין המשרתים יתחסנו תחילה אנשי סגלי הרפואה, לאחריהם יתחסנו משרתי צה"ל אשר משתייכים לקבוצות סיכון. בצבא הוחלט שלא לחייב את החיילים להתחסן, אך ככל הנראה המפקדים יעודדו זאת. בחודש הבא ייערך דיון נוסף בנושא.