רצח ביריות לעיני ילדי השכן, וירצה 24 שנות מאסר: בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ה') 24 שנות מאסר על אכרם בולבול (42) מבאקה אל-גרבייה, שהורשע ברצח שכנו אחמד חג'אג' (דראגמה) בן ה-35 לעיני שני ילדיו במאי 2019.
5 צפייה בגלריה
אחמד חג'אג' דראגמה
אחמד חג'אג' דראגמה
הנרצח אחמד חג'אג' דראגמה. נרצח לעיני שני ילדיו
בהסדר הטיעון שבו הורשע בולבול נקבע כי הוא יפצה את אלמנתו של המנוח ואת שלושת ילדיו ב-258 אלף שקל. הסדר הטיעון כלל בין היתר הגשת כתב אישום מתוקן, שממנו הוסרה עבירת ניסיון רצח שיוחסה לרוצח.
לפי כתב האישום, בולבול ואחיו התגוררו בשכנות לביתו של חג'אג' והצדדים היו מסוכסכים זמן רב. בשעה 21:30 בליל 19 במאי 2019, שב חג'אג' מהמסגד, ובסמוך לביתו פגש את אחיו של הרוצח. הם התעמתו, וסיכמו להיפגש בכביש 6 כדי "לסגור עניינים".
5 צפייה בגלריה
אכרם בולבול, דקות לאחר הרצח
אכרם בולבול, דקות לאחר הרצח
הרוצח תועד דקות לאחר הרצח במצלמות האבטחה
5 צפייה בגלריה
אכרם בולבול רוצח רצח באקה אל גרביה
אכרם בולבול רוצח רצח באקה אל גרביה
הרוצח בשחזור
על-רקע סיכום זה, נכנס בולבול לביתו והצטייד באקדח שנשא בניגוד לחוק. לאחר מכן, נסע להיפגש עם המנוח, שאליו הצטרפו אחיו וילדיו הקטנים. לפי כתב האישום, כמאל – אחיו של הרוצח, ירד מרכבו והחל להתעמת עם המנוח, עם אחיו ועם שני בניו במשך כמה דקות. בשלב מסוים, ירד הרוצח מהרכב, התקרב למתקוטטים – וממרחק מטרים בודדים ירה לעבר חג'אג' חמש יריות.
בהמשך, מוחמד, אחיו של חג'אג', זינק על הרוצח וחילץ ממנו את האקדח. בין השניים התפתח עימות, שבמהלכו הכה הרוצח את מוחמד בראשו עם האקדח, גרם לו חבלה – ונמלט. אחד מבניו של חג'אג' רדף אחרי הרוצח, אולם זה הסתובב לעברו, הניף את אקדחו – וכיוון אותו לעברו. בהמשך ברח מהמקום.
5 צפייה בגלריה
רצח אחמד חג'אג' דראגמה על ידי אכרם בולבול בבאקה אל גרבייה
רצח אחמד חג'אג' דראגמה על ידי אכרם בולבול בבאקה אל גרבייה
מתוך תיעוד האירוע
5 צפייה בגלריה
עו"ד מיכאל כרמל
עו"ד מיכאל כרמל
עו"ד מיכאל כרמל
(צילום: גיל נחושתן)
כמאל, אחיו של הרוצח שאף ליווה אותו לאורך כל האירוע, אמר במועד הגשת כתב האישום נגד אחיו כי "הוא איש משפחה שתמיד עזר לקרוביו בעת הצורך". הוא ציין כי לאחר האירוע הוא ומשפחתו עזבו את הכפר לאחר שביתם הוצת. לדבריו, ניסיון "סולחה" בין הצדדים לא צלח מאחר שלמשפחתו אין את המשאבים הכספיים לשלם למשפחת המנוח.
עורכי הדין שמייצגים את הרוצח אכרם בולבול, עו"ד מיכאל כרמל ועו"ד דן אסלנוב, מסרו: "מדובר בתיק שהתחיל בעבירת רצח שגוררת הרשעה של מאסר עולם חובה. הייתה בו עוד עבירה של ניסיון רצח, ולאחר ניהול ההוכחות הצלחנו להוכיח שאין מדובר בניסיון לרצח. הוסכם במהלך ניהול ההוכחות שהרצח לא בוצע בנסיבות מחמירות ולכן אין חובת מאסר עולם".