במשך קרוב ל-50 שנה הצליח אסיר נמלט לחמוק מהרשויות בארה"ב, וחי בזהות בדויה בעיירה שקטה בניו מקסיקו. ביום חמישי הודיע ה-FBI שהוא נתפס.
לואיס ארצ'ולטה, כיום בן 77, ברח מהכלא בקולורדו בשנת 1974. הוא ריצה מאסר על אירוע ירי שהיה בשנת 1971 שבו פצע שוטר בדנבר. באותה שנה עיכב השוטר דריל צ'ינקואנטה את ארצ'ולטה לבדיקת רישיונות. כשהוא ניסה לבדוק אם ארצ'ולטה חמוש בין השניים החל עימות, שבמהלכו נורה בבטנו. ארצ'ולטה הורשע בתקיפה ונשלח למאסר.
1 צפייה בגלריה
ארה"ב אסיר נמלט נתפס אחרי 46 שנה
ארה"ב אסיר נמלט נתפס אחרי 46 שנה
אסיר נמלט נתפס אחרי 46 שנה
לצ'ינקואנטה, שמאז האירוע פרש מהמשטרה והקים חברת חקירות פרטית, יש חלק חשוב במעצרו של האסיר הנמלט. במשך השנים הוא לא הפסיק לחפש את האיש שירה בו וברח מהכלא. לעיתים ביקר בבתים של אנשים שהאמין שיסייעו לו למצוא את ארצ'ולטה.
ב-24 ביוני קיבל צ'ינקואנטה שיחת טלפון מאדם שאיתו שוחח בעבר על האסיר הנמלט. "הוא אמר שהוא החליט לספר לי איפה נמצא הגבר שירה בי. בוודאי שהייתי סקפטי", סיפר צ'ינקואנטה. אותו אדם נתן לו את הכתובת של ארצ'ולטה ואת השם הבדוי שלו.
ארצ'ולטה נעצר ביום רביעי, אחרי שחי במשך כ-40 שנה בעיירה אספנולה בניו מקסיקו תחת השם הבדוי רמון מונטויה. ב-FBI אמרו על לכידתו: "המעצר מעביר מסר ברור לעבריינים אלימים בכל מקום שהוא: ה-FBI ימצא אתכם, לא משנה כמה זמן זה ייקח או כמה רחוק תברחו, וימצה אתכם את הדין".
כעת יועבר ארצ'ולטה לקולורדו כדי להישפט על בריחתו מהכלא. צ'ינקואנטה מעוניין לבקר את ארצ'ולטה כשיהיה במעצר. "הייתי רוצה לשבת ולדבר איתו. אולי הוא ירצה לדבר איתי ואולי לא, מי יודע?".