1 צפייה בגלריה
ראשי מפלגות של הממשלה החדשה
ראשי מפלגות של הממשלה החדשה
ראשי המפלגות של הממשלה החדשה
(צילום: רענן כהן)
אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, ממשלת השינוי תושבע בבוקר יום ראשון הקרוב ולאחר מכן יחלו חילופי השלטון באופן מסודר: לשכת ראש הממשלה, לשכות שרי הממשלה ושאר התפקידים הרלוונטיים. לוחות הזמנים בתהליך שכזה די קבועים - וגם כללי הטקס.
ביום ראשון, יום שבו לא מתכנסת המליאה בדרך כלל, תתכנס מליאת הכנסת לישיבה מיוחדת שבמסגרתה תוצג הממשלה החדשה. עוד לפני כן, עד יום שישי בצהריים אמורים חברי הממשלה החדשה להגיש באופן רשמי את כל ההסכמים הקואליציוניים, כך שיהיו חשופים בפני הציבור. עם כינוס הישיבה המיוחדת יתקיים בפתחה גם דיון שבמסגרתו תוצג הממשלה החדשה; יוצגו קויי היסוד שלה ומסגרת התפקידים והיא תבקש את אמון הכנסת. חברי האופוזיציה המיועדת בדרך כלל תוקפים את הממשלה החדשה ואת המדיניות שהיא צפויה ליישם.

הממשלה המתגבשת - כתבות נוספות

יותר נשים, יותר ביטחוניסטים: הרכב הממשלה המסתמנתמשוויון ועד הפחתת מחירי הדיור: קווי היסוד של ממשלת בנט-לפידנתניהו חותר לפריימריז מהירים, בצמרת הליכוד מתנגדים בתום הדיון תתקיים הצבעה על הרכב הממשלה החדשה, שלפחות במקרה הנוכחי דרושות כל האצבעות של חבריה ללא יוצא מן הכלל. הצבעה שכזאת צפויה לעבור ברוב דחוק - ולכן כל חבר כנסת שייעדר מההצבעה יסכן את הקמתה וימנע למעשה את ההשבעה שמתוכננת לשעה 16:00.
מיד לאחר מכן תחל הקואליציה הנכנסת להוביל את המהלך החשוב ביותר לתחילת עבודתה: החלפת יו"ר הכנסת למועמד מטעמה. בהצבעה זו יועלה ח"כ מיקי לוי מיש עתיד שיחליף את יו"ר הכנסת הנוכחי, איש הליכוד יריב לוין. כמו כן, לאחר השבעת הממשלה יתכנסו כל ראשי מפלגות הקואליציה לתמונה קבוצתית ראשונה בכנסת, וביום שלמחרת הם - כולל השרים המיועדים - אמורים להופיע בבית הנשיא המכהן, ראובן (רובי) ריבלין, שיסיים רשמית את תפקידו ביולי.
עם סיום הטקסים הרשמיים בכנסת ובבית הנשיא, יחלו למעשה חילופי התפקידים במשרדי הממשלה ובמשרד ראש הממשלה, כשההערכה היא שהמעון הרשמי של נתניהו בבלפור יפונה כעבור כחודש מיום השבעת הממשלה.
יצוין כי למרות שנתניהו יפנה את המעון הרשמי, למשפחתו של ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, אין כוונות להתגורר בירושלים. המשפחה צפויה להישאר בביתה ברעננה ובשל כך יערוך שב"כ את ההתאמות הנדרשות. בהמשך יחולקו הוועדות בכנסת ונציגי המפלגות בוועדות לפי מפתח שיקבע מראש ותוקם ועדת שרים לחקיקה שגם הרכבה יקבע בהמשך.