שלח הודעות בשם הבנק על חסימת חשבון, הקים דף שנחזה לאתר רשמי – וגנב את פרטי הלקוחות לחשבונות באינטרנט: נתנאל מויאל (30) מכפר יונה נאשם בהונאת עשרות לקוחות בנקים והוצאת מאות אלפי שקלים מחשבונותיהם. בכסף שמשך, כך נכתב בכתב האישום נגדו, רכש שעון רולקס ושני טרקטורונים.
1 צפייה בגלריה
מסרונים
מסרונים
רכש 10 מכשירי אייפון 12 בכספים שגנב. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מויאל נאשם בעשרות עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות, חדירה לחומר מחשב ועוד. בכתב האישום תואר כי בין חודש ספטמבר לנובמבר השנה הוא שלח לעשרות אזרחים שאותם לא הכיר הודעות משני טלפונים "מבצעיים" שהחזיק, ובהן כתב בשם הבנק כי חשבונם נחסם. כשנכנסו לקישור התבקשו האזרחים למלא פרטים המאפשרים גישה לחשבון הבנק שלהם – ובזמן אמת, כך תואר, קיבל מויאל את הפרטים.
לפי כתב האישום, בחלק מהמקרים הוא אף פנה ללקוחות בהודעה נוספת או בשיחת טלפון, התחזה לנציג הבנק, וביקש מהם פרטים נוספים שנדרשו לו לביצוע פעולות המרמה. בחלק מהמקרים הוא אף שינה את מספר הטלפון בחשבונות הבנק של הקורבנות למספר הטלפון שלו, וכך חסם את גישת הקורבן לחשבון של עצמו.
מויאל השתמש בפרטי הלקוחות שגנב לטובת ביצוע עסקאות בנקאיות ובהן משיכת כספים, בין היתר גם באמצעות "משיכה ללא כרטיס". הוא רכש שעון רולקס בשווי 50 אלף שקל, ארבעה טרקטורונים ו-10 מכשירי אייפון 12 בשווי 48 אלף שקל. בסך הכול הוא הצליח כאמור לשלשל לכיסו מאות אלפי שקלים.
"הנאשם ביצע את המעשים בנסיבות מחמירות הכוללות תחכום, שיטתיות, ריבוי קורבנות, ניצול הקורבנות וביצוע עבירות נוספות של חדירה לחומר מחשב והתחזות ובהיקף מרמה גבוה", נכתב בכתב האישום נגד מויאל, שלו עבר פלילי בעבירות סמים, רכוש, אלימות ועוד. הוא ריצה בעבר חמישה מאסרים בפועל. בחקירתו הכחיש את המיוחס לו וטען כי "תופרים" לו תיק. הוא סירב לשתף פעולה עם החוקרים.