מפלגת העבודה אמנם חברה בגוש של כחול לבן בקואליציה, אולם ח"כ מרב מיכאלי ממשיכה לייצג קו תוקפני נגד ממשלת האחדות של בנימין נתניהו ובני גנץ ושבה חברים ראשי מפלגתה עמיר פרץ ואיציק שמולי. "גנץ, אשכנזי, פרץ ושמולי נתנו לנתניהו עוד כלים לרסק את החברה הישראלית", אמרה הבוקר (יום ד') ח"כ מיכאלי בריאיון לאולפן ynet.
למרות השיפור בנתוני התחלואה בקורונה, ח"כ מיכאלי טענה כי "מה שאופייני לממשלת ישראל הכושלת, המכופפת והלא נורמאלית הזאת זה שאין שום אסטרטגיה עקבית שנוקטים בה.
"בעיקר אפשר לראות את עקבות הכישלון המהדהד של נתניהו ב-11 שנות שלטונו, כי אילו הייתה פה מערכת שירותים חברתיים מספיק איתנה וטובה - אז הייתה פחות בעיה להחזיר הורים לעבוד משום שהכיתות היו יותר קטנות, צוות ההוראה היה גדול ועמיד מבחינה מקצועית מבחינת השכר שלהם".
2 צפייה בגלריה
איציק שמולי עמיר פרץ
איציק שמולי עמיר פרץ
השרים פרץ ושמולי. "ההנהגה נמצאת בממשלה הגרועה ביותר בתולדות המדינה"
(צילום: אבי מועלם )
- ראש הממשלה נתניהו וגם השר גנץ אומרים שצריך להמתין עוד קצת לראות נתונים. "אני לא אומרת שלא מתקבלות החלטות. מתקבלות החלטות, אבל ההחלטות סותרות, הן לא הגיוניות ולא אמינות. מדובר בהחלטות שהציבור לא נותן בהן אמון כי ברור שהן לא בהכרח מטובת הציבור או טובת המשק או מטובת המדינה אלא מטובתו האישית של נתניהו או פחד מכל מיני סקטורים בחברה הישראלית או מסתם חולשה וסתם חוסר מקצועיות.
ח"כ מיכאלי אמרה עוד בנושא: "יש המון דוגמאות למדינות שהתמודדו על המגפה העולמית יותר טוב מאיתנו. ישראל הצליחה להגיע לראש טבלת ההדבקה, לראש טבלת התחלואה ולתחתית טבלת הסיוע לאזרחיות ולאזרחים. כך מצליחים להיות גרועים גם בטיפול במחלה וגם בטיפול בכלכלה".
- יכול להיות שפנינו לקראת בחירות, את מברכת על זה? "אני הייתי בעד בחירות כבר מהסיבוב השלישי, אמרתי אז שעוד בחירות זה דבר גרוע אבל עוד ממשלה בראשות נתניהו זה דבר יותר גרוע. בני גנץ, גבי אשכנזי, עמיר פרץ ואיציק שמולי נותנים לנתניהו עוד כלים לרסק את החברה הישראלית ועכשיו גם את הכלכלה הישראלית ולפגוע אנושות בדמוקרטיה הישראלית.
"העניין הוא שהם עצמם לא גורמים כרגע לזה שנצא לבחירות, הם מעדיפים שהממשלה הזאת תישאר על כנה, ונותנים לו את הכלים להיות זה שיחליט מתי נלך לבחירות. הדבר הזה יהיה בכייה לדורות לצערי. נזקים נגרמים כיום לילדים ולצעירים שעלולים למצוא את עצמם אבודים הרבה זמן, ולבני גנץ, גבי אשכנזי, עמיר פרץ ואיציק שמולי יש אחריות מלאה לדבר הזה. גם זה שהם נתנו לנתניהו עוד זמן בשלטון מביא לכך שהם שותפים מלאים לכישלון המהדהד של ניהול הדבר הזה".
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
"אני מדברת על שיקום המפלגה". ח"כ מיכאלי
(צילום: שחר גולדשטיין, ירון ברנר)
- בבחירות הקרובות יבוא הקץ על מפלגת העבודה? "ברור שמפלגת העבודה במצבה הנוכחי, כשהנהגתה נמצאת בממשלה הגרועה ביותר בתולדות מדינת ישראל, מצבה בסקרים עגום ביותר. מה שצריך לעשות זה להוציא את מפלגת העבודה מהממשלה ולשקם אותה כי בסופו של דבר לא קמה לה אלטרנטיבה".
- כשאת מדברת על החלפת ההנהגה, את מדברת על חולדאי למשל? "אני מדברת על פריימריז. במפלגת העבודה צריך להיות פריימריז כמו שתמיד היו במפלגה דמוקרטית ומי שירצה ותרצה להתמודד אדרבה ואדרבה. אני מדברת על שיקום המפלגה שבסופו של דבר צריכה להיות העוגן המרכזי של מחנה המרכז-שמאל כדי לבנות מחדש את המחנה הפוליטי הזה שבני גנץ וגבי אשכנזי יחד עם פרץ ושמולי פשוט ריסקו אותו לחלוטין".
- את תתמודדי בפריימריז על ראשות מפלגת העבודה? "אני כרגע נאבקת שתהיה בכלל מפלגה שאפשר לערוך אצלה פריימריז, כי כרגע יש ניסיון למחוק אותה אל תוך הכישלון הפוליטי הנורא שנקרא כחול לבן. דרכה של מפלגת העבודה, עם כל הכבוד, לא נוצרה כדי לייצר תפקידים לאף אחד אלא לשרת את מדינת ישראל. בגלל זה צריך לדאוג שהתשתית הזאת תמשיך להיות קיימת כאופציה".