2 צפייה בגלריה
חופי סיני. ארכיון
חופי סיני. ארכיון
חופי סיני. ארכיון
(צילום: אלי מנדלבאום)
שמונה פקחים של הכוח הרב-לאומי (MFO), המפקח על הסכם השלום בין ישראל למצרים, נהרגו היום (חמישי) בהתרסקות מסוק מול חופי שארם א-שייח שבמצרים. שישה מההרוגים הם אמריקנים, אחד צרפתי ואחד צ'כי. באירוע היו גם פצועים, ואחד מהם, אמריקני, פונה על ידי יחידת 669 של צה"ל לבית החולים סורוקה בבאר שבע והוא אושפז במצב בינוני עד קשה.
גורם ישראלי שתודרך על התקרית אמר כי נראה שמדובר בתאונה, והוסיף כי אין שום אינדיקציה לכך שהמסוק הותקף. מצה"ל נמסר כי הוא הציע סיוע רפואי לפינוי הפצועים וכחלק מהצעת הסיוע מסוק צה"ל ועליו לוחמי יחידת החילוץ 669 פינו את החייל האמריקני לקבלת טיפול רפואי בישראל.
מבית החולים סורוקה נמסר כי הפצוע פונה לחדר הטראומה ומצבו מוגדר בינוני עד קשה. הוא סובל מפגיעה רב מערכתית.
הנציגות בישראל של כוח המשקיפים הרב-לאומי, כוח שמירת שלום המפקח על קיום הנספח הצבאי בהסכם השלום בין ישראל למצרים, אישרה כי אירעה תאונה אך סירבה למסור פרטים נוספים עד להשלמת החקירה.
על פי אתר האינטרנט של הכוח, שאחראי בין היתר על פירוז סיני במסגרת הסכם השלום, הוא כולל 1,154 אנשי צבא מארצות הברית ומ-12 מדינות נוספות, ומכסה יותר מעשרת אלפים קמ"ר (קילומטר מרובע) בסיני. 452 מאנשי הכוח הם אמריקנים.

גנץ: "מביע צער עמוק בשם מדינת ישראל"

שר הביטחון בני גנץ התייחס לתקרית בסיום מפגש עם שרי הביטחון של קפריסין ויוון. "אני משתתף בצערן של המשפחות והמדינות מהן הגיעו הקורבנות, חיילים בכוח השלום, בתאונת המסוק מוקדם יותר היום", אמר גנץ. "כוחות אלה פעלו כחלק משמירת השלום באזור והגנו באומץ על היציבות והביטחון. בשם מדינת ישראל, אני מביע צער עמוק ומקווה להחלמה מלאה לפצוע שהגיע לישראל ונעשה הכל כדי שיחלים במהרה".


גם משרד החוץ הביע צער עמוק על המקרה ושר החוץ גבי אשכנזי אמר: "אני שולח את תנחומיי הכנים למשפחות ההרוגים ומאחל החלמה מהירה לפצוע. תרומת הכוח הבינ"ל לשמירת היציבות הביטחונית באזור חשובה מאין כמותה ואני מבקש להביע את תודתי למדינות הלוקחות חלק בסיוע לביטחון ושמירת השלום בין ישראל למצרים".
בשנים האחרונות וושינגטון בוחנות באיזו מידה על ארצות הברית להשתתף ב-MFO, במיוחד כיוון שהתיאום הצבאי והביטחוני בין ישראל למצרים התהדק, בין השאר כדי לסייע למצרים להיאבק בכוחות איסלאמיים קיצוניים בסיני, כמו דאעש.
איתמר אייכנר השתתף בהכנת הכתבה