כ-1,500 מפגינים חסמו בצהריים (שישי) את כביש 65 סמוך לכניסה לאום אל פחם במסגרת ההפגנות נגד גל הפשיעה בחברה הערבית. מאות המפגינים קוראים להגביר את המחאה בשל התנהלות הממשלה מול האלימות במגזר, וכן צעקו למשטרה לעזוב את התחנה המקומית באום אל פחם. במקביל נערכות הפגנות גם במשולש ובגליל לאחר שבמהלך השבוע הצהירו המפגינים כי לא יפסיקו עם המחאה עד שהמעורבים באירועי הירי ייתפסו.
5 צפייה בגלריה
אום אל פחם: הפגנה נגד האלימות והפשיעה במגזר הערבי
אום אל פחם: הפגנה נגד האלימות והפשיעה במגזר הערבי
אום אל פחם: הפגנה נגד האלימות והפשיעה במגזר הערבי
5 צפייה בגלריה
אום אל פחם: הפגנה נגד האלימות והפשיעה במגזר הערבי
אום אל פחם: הפגנה נגד האלימות והפשיעה במגזר הערבי
ההפגנה באום אל פחם
אחמד אגבריה, תושב אום אל פחם, אמר ל-ynet כי הוא לא תולה תקוות בהבטחות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמינה השבוע פרויקטור לחברה הערבית. "הדיבורים על מיגור הפשיעה לא יזיזו. הוא רק מדבר ולא מקיים", אמר אגבריה. "רק אתמול נרצח סעיד אלנבארי, תושב הנגב שהיה בדרכו לקנות מצרכים לאירוע משפחתי". גם מחמד חג'אזי, תושב טמרה שגם היא עלתה לכותרות בעקבות מותו של הסטודנט אחמד חיג'אזי, מסכים איתו: "אנחנו מפחדים על החיים שלנו. בגלל המצב אין אפילו את תחושת הביטחון כדי לצאת למכולת, בכל רגע יכולים לפגוע בנו".
כוחות שוטרים רבים נמצאים במקומות שיש בהם הפגנות. אנשים שמשתתפים הודיעו במהלך כל השבוע "אנו נצא להפגין ולחסום הכבישים כל עוד והרוצחים משוחררים והמשטרה לא עושה כלום".
תושבת הגליל, שמשפחתה נפלה קורבן לקרבות העבריינים, סיפרה כי רק לפני כמה חודשים ירו לעבר ביתה, ואחד מקרוביה נפצע באורח בינוני. "מעולם לא היינו מסוכסכים עם מישהו, ועד היום אנחנו לא יודעים מה גרם לירי. מאז אנחנו מקפידים לא לשבת ביחד מהפחד שיקרה לנו משהו. אם בבתים שלנו אנחנו לא מרגישים בטוחים, מה נגיד כשנצא לרחוב?".
עלי מאסרוה, תושב טייבה, הוסיף כי "אין אפשר להמשיך לשבת בשקט כל עוד הרוצחים מסתובבים חופשי. המשטרה מפזרת הפגנות של תושבים שיצאו מבתיהם מתוך כאב, בגלל שרצו למחות ולהראות שהם חוששים לחייהם. במקום שהמשטרה תילחם בעבריינים - היא באה בטענות למפגינים. המעצרים שלה לא ירתיעו אף אחד".
תקציר הידיעה בערבית
الألاف في مظاهرات ضد الجريكة والعنف في المجتمع العربي
من حسن شعلان
خرج اليوم الألاف بعد صلاة الجمعة الى الشوارع للمشاركة في مظاهرات الغضب احتجاجاً على استمرار جرائم القتل المستشرية والتي راح ضحيتها خلال السنوات الأخيرة اكثر من 500 شخص.
المظاهرات اقيمت في ام الفحم، سخنين، باقة الغربية، الطيبة، شفاعمرو، كفر قاسم كذلك مظاهرات اخرى في حيفا والناصرة التي ستقام في ساعات المساء، وبوم غد السبت مظاهرة قطرية في طمرة.
المشاركون قالوا "لن نسكت ابدا، بل سنخرج للمظاهرات وسنغلق الشوارع وسنغصب ونصرخ ما دام المجرمون يسرحون ويمرحون بيننا، وطالما الشرطة تتقاعس في محاربة الجريمة، ولن تهمنا لا اعتقالات ولا تخويفات".
5 צפייה בגלריה
אום אל פחם: הפגנה נגד האלימות והפשיעה במגזר הערבי
אום אל פחם: הפגנה נגד האלימות והפשיעה במגזר הערבי
קרובי הנרצחים מניפים את תמונותיהם
واضافوا:" الرصاص يقتلنا ويخترق بيوتنا ويصيب اغلى ما نملك، فحان الوقت بان يكون لنا نضال شامخ وصاخب حتى نصل الى الأهداف المرجوة. قبل يومين تحدث نتنياهو عن نيته لمحاربة الجريمة في البلدات العربية، وبعد ساعات حصلت جريمة قتل راح ضحيتها الشاب سعيد النباري من النقب عندما كان في طريقه لشراء حلويات لمناسبة عائلية، لذلك فان تصريحات نتنياهو لا ثقة بها بل هي عبارة عن ابر تخدير".
سيدة من الجليل قالت:" قبل اشهر شخص اطلق الرصاص بإتجاه بيتنا واصيب احد افراد العائلة بجراح متوسطة عندما كنا جالسين في صالون البيت، وحتى هذا اليوم لا نعلم من الفاعل وما هو السبب، فنحن عائلة مسالمة ولا نزاع لنا مع اي شخص، ومنذ ذلك الحين لا نجلس في نفس المكان، بل في غرف اخرى. اصبح الأمان غير متوفر حتى ونحن في بيوتنا، فكيف اذا خرجنا الى الشوارع".