13 בני אדם נעצרו בארה"ב בחשד שתכננו לחטוף את מושלת מישיגן, לתקוף שוטרים ואת בניין הקפיטול במדינה ו"להתחיל מלחמת אזרחים".
שישה מהעצורים שוחחו במשך תקופה ארוכה כיצד יחטפו את המושלת הדמוקרטית גרצ'ן וויטמר מבית הקיץ שלה במישיגן, לקראת הבחירות ב-3 בנובמבר. הם תכננו להדיח את השלטון הדמוקרטי במישיגן, וכדי לבצע את המזימה פנו למיליציה בשם "שומרי וולברין". שבעה שיתפו איתם פעולה. כעת כולם במעצר.

3 צפייה בגלריה
ארה"ב מישיגן מושלת גרצ'ן וויטמר נגיף קורונה
ארה"ב מישיגן מושלת גרצ'ן וויטמר נגיף קורונה
המושלת וויטמר
(צילום: רויטרס)
"המאמצים שלנו חשפו תוכניות נרחבות לסכן את חייהם של אנשי אכיפת החוק, של אנשים בממשל ושל הציבור הרחב", אמרה התובעת הכללית של מישיגן, דיינה נסל, במסיבת עיתונאים. היא ציינה שהחבורה ניסתה לאתר את מקום מגוריהם של גורמים באכיפת החוק ולפגוע בהם "כדי לגרום למלחמת אזרחים". בנוסף לוויטמר תכננה לחטוף בכירים אחרים.
אנדרו בירג', התובע של מחוז מערב מישיגן, אמר שה-FBI יירט שיחות ברשתות החברתיות של קבוצה שדנה ב"הדחה אלימה" של הממשלה במישיגן. כך יצאה לדרך חקירה שנמשכה כמה חודשים.
שישה מהחשודים שנעצרו - אדם פוקס, בארי קרופט, טיי גרבין, כיילב פרנקס, דניאל האריס וברנדון קסרטה - עשויים להישלח למאסר עולם אם יורשעו בניסיון החטיפה של וויטמר. הם יישפטו בבית משפט פדרלי. שאר העצורים, אנשי המיליציה, יישפטו בבית משפט של מדינת מישיגן.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב מישיגן מושלת גרצ'ן וויטמר נגיף קורונה מפגינים נגדה
ארה"ב מישיגן מושלת גרצ'ן וויטמר נגיף קורונה מפגינים נגדה
חמושים במישיגן מפגינים נגד המושלת
(צילום: AFP)
בחודש יוני נפגשו ששת העצורים עם שבעת החברים במיליציית "שומרי וולברין". הפגישה התקיימה באוהיו, ובה השתתף גם סוכן סמוי של ה-FBI. אחד העצורים, אדם פוקס, אמר לחברים שהוא זקוק ל-200 גברים "שיסתערו על בניין הקפיטול בלנסינג, מישיגן, וייקחו בני ערובה – כולל את המושלת".
סוכן מיוחד ב-FBI אמר הערב שהחברים שוחחו "על רצח 'עריצים'" ועל "חטיפתה של המושלת המכהנת" - שלה רצו לערוך משפט באשמת "בגידה" ו"הפרת החוקה האמריקנית".
3 צפייה בגלריה
ארה"ב מישיגן מושלת גרצ'ן וויטמר נגיף קורונה מפגינים נגדה
ארה"ב מישיגן מושלת גרצ'ן וויטמר נגיף קורונה מפגינים נגדה
"הייל וויטמר". הסתה נגד המושלת שטראמפ תקף
(צילום: AFP)
לפי ה-FBI, באוגוסט ובספטמבר הקבוצה ערכה אימונים לקראת המתקפה המתוכננת. בספטמבר אמר פוקס בצ'אט מוצפן שהוא לא רוצה ש"האימון האחרון" של הקבוצה יתקיים בשבוע האחרון של אוקטובר - מכיוון שאז לא יישאר מספיק זמן לבצע את החטיפה לפני הבחירות ב-3 בנובמבר. בהצהרת הסוכן המיוחד הוא אמר כי "הקבוצה הסכימה לנצל את הזמן עד האימון האחרון כדי לגייס כספים לחומרי נפץ ולחומרים נוספים".
וויטמר הדמוקרטית עמדה תחת מתקפות רבות מצד הנשיא הרפובליקני דונלד טראמפ, בגלל ההגבלות החריפות שהטילה במישיגן כד לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. בין השאר הוא תקף אותה על האכיפה של הנחיות שמירת המרחק. במהלך הסגר שהטילה וויטמר הפגינו ארגוני ימין נגד השלטון המקומי במישיגן ודרשו להסיר את ההגבלות. חלק מהמתנגדים לסגר הגיעו חמושים להפגנות.
הערב הודתה וויטמר לרשויות אכיפת החוק על מעצרם של "אנשים חולים ומושחתים שניסו לחטוף וכנראה גם להרוג אותי".