1 צפייה בגלריה
מתחם בדיקת בדיקות קורונה ב ירושלים
מתחם בדיקת בדיקות קורונה ב ירושלים
ארכיון
(צילום: AP)
4,389 ישראלים אובחנו אתמול (יום ג') כחיוביים לקורונה. כך עולה מנתונים של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה שפורסמו הבוקר. בסך הכול נערכו אתמול כ-71 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 6.4% - נתון נמוך מהימים האחרונים.
מהנתונים עולה כי 77.7% מהמאובחנים אתמול – כלומר כמעט ארבעה מכל חמישה – הם בני פחות מ-40. לעומת זאת, 5.5% מהמאובחנים אתמול היו בני 60 ומעלה.
בבתי החולים מאושפזים 964 חולים שמצבם קשה, לעומת 1,072 לפני שבוע בדיוק. בדו"ח אמ"ן נכתב כי ישנה ירידה ברורה בשיעור המאומתים ובתחלואה הקשה בקרב המבוגרים בני 60 ומעלה, בשל מבצע החיסונים. עם זאת, ניכרת עלייה במספר החולים במצב קשה החדשים בקרב הקבוצות הצעירות יותר, המהוות בשבועיים האחרונים כ-40% מהתחלואה הקשה החדשה.
בינתיים, מקדם ההדבקה (R) ממשיך לרדת ועומד על 0.81. לפי דו"ח אמ"ן הוא קרוב מאוד לקו הירוק.
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר כי יותר מ-50 אחוז מבני 30 פלוס כבר התחסנו. לדבריו, אתמול בוצעו כ-160 אלף חיסונים. "עד היום התחסנו 4,075,000 איש, מתוכם כ-2,700,000 קיבלו גם את החיסון השני", הוסיף אדלשטיין.

בתוך כך, אתמול נרשם שיפור במצבו של עמית, הנער בן ה-14 שאושפז שלשום במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים מאיר בכפר סבא לאחר שסבל מתסמיני "פוסט קורונה". במקביל, חל שיפור גם במצבו של ילד בן שמונה שאושפז גם הוא עם תסמינים דומים.
ד"ר דגנית אדם, מנהלת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים מאיר, אמרה: "אנו עדים לכך שעל אף שכולם היו בטוחים שהילדים אינם בסיכון מקורונה, ישנו מספר הולך וגובר של ילדים המאושפזים עקב קורונה ומהסיבוכים שלאחריה. חלקם מגיעים אלינו במצב רפואי מורכב ביותר. חשוב להיות מודעים לכך ולשים לב לתסמינים אחרי הקורונה – חום, פריחה, אודם בעיניים ותסמינים נוספים, גם כחודש לאחר המחלה".