3 צפייה בגלריה
אנשים לא מקפידים על עטיית מסיכות בגראנד קניון באר שבע
אנשים לא מקפידים על עטיית מסיכות בגראנד קניון באר שבע
הקניונים יהיו סגורים בסוף השבוע
אחרי עוד שבוע של עימותים בין הממשלה לוועדת הקורונה של הכנסת בסוגיית ההגבלות לציבור בעקבות התפשטות הנגיף, נכנסו לתוקפם החל מהערב (יום ו') בשעה 17:00 ועד יום ראשון בשעה 05:00 שורת איסורים. לפי החלטת הממשלה, בסוף השבוע יישארו סגורים קניונים, חנויות רחוב, מרכזי קניות פתוחים, שווקים, מספרות ומכוני יופי. גם חדרי הכושר יישארו סגורים וייפתחו מחדש ביום ראשון ב-06:00 בבוקר.
מנגד, בסוף השבוע לא תהיה הגבלת מרחק על יציאה מהבית, הבריכות וחופי הים יישארו פתוחים, המסעדות יוכלו להמשיך לפעול לפי "התו הסגול", קרי עם ישיבה של עד 20 סועדים בפנים ועד 30 בחוץ.


כמו כן ימשיכו לפעול בסוף השבוע אטרקציות כגון מוזיאונים (פרט לאלה שמיועדים לילדים), גני חיות, רכבלים ומתקני שעשוע. גם רשתות המזון והפארם יישארו פתוחות והתחבורה הציבורית תמשיך לפעול במתכונת של עד 50 נוסעים באוטובוס רגיל ועד 50% מתפוסת אוטובוס מפרקי.
ביום שני השבוע ביטלה ועדת הקורונה של הכנסת החלטת ממשלה בנוגע לסגירת חופי הים והבריכות בסופי שבוע. מנהלי בריכות מיהרו להגיש בג"ץ בנושא וביקשו להוציא צו ביניים להקפאת הסגירה מכיוון שלטענתם "הפסקת פעילות הבריכות למשך יותר משבוע משמעה שהחלטה לפתוח מחדש במועד מאוחר יותר תהא חסרת משמעות". עוד לפני החלטה בבג"ץ, הפכה ועדת הקורונה את ההחלטה ואישרה כאמור לפתוח את הבריכות ואת חופי הים גם בסופי שבוע.
3 צפייה בגלריה
חוף הצוק תל אביב
חוף הצוק תל אביב
חופי הים יישארו פתוחים
(צילום: עמית הובר)

פארסה נוספת השבוע עסקה במסעדות. בשבוע שעבר החליטה הממשלה לסגור את המסעדות ולאפשר רק פעילות של "טייק אווי". ההודעה שהתקבלה כמה שעות לפני כניסתה לתוקף, עוררה את זעמם של מסעדנים רבים. חלקם נאלצו להשליך חומרי גלם לפח ושלחו את עובדיהם הביתה. כשעה בלבד לפני כניסת ההגבלה לתוקפה, התירה הממשלה למסעדנים להמשיך לעבוד במתכונת רגילה עד יום שלישי.
במהלך השבוע סיכלה ועדת הקורונה את החלטת הממשלה, ובדיון שנערך ביום שלישי הוחלט בוועדה לאפשר את פתיחת המסעדות לפי "התו הסגול". בשל היעדר הסכמות בין הממשלה לוועדה על מתווה מוסכם להמשך פעילות המסעדות, החליטה היו"ר ח"כ יפעת שאשא-ביטון (הליכוד) להביא להצבעה את החרגת המסעדות מהצו.
מעבר להגבלות סוף השבוע, יימשכו הגבלות נוספות ובכללן קיום מופעים, וסגירת אולמות אירועים, ברים ומועדונים. כמו כן תישאר מגבלת ההתקהלויות - עד 10 בני אדם במקום סגור ועד 20 במקום פתוח. בבתי הכנסת מותרת התקהלות של 10 מתפללים.
פורסם לראשונה: 10:06, 24.07.20