איראן הוציאה להורג עובד לשעבר במשרד ההגנה, שלטענתה מכר מידע לסוכנות הביון המרכזית של ארה"ב, ה-CIA. כך הודיעה היום (ג') הרשות המשפטית ברפובליקה האיסלאמית.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
1 צפייה בגלריה
ריגול מרגל ארה"ב אילוסטרציה
ריגול מרגל ארה"ב אילוסטרציה
"מכר מידע על הטילים שלנו". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לפי הודעת הרשות המשפטית, רזה אסגרי הוצא להורג בשבוע שעבר. דובר הרשות, גולאם חוסיין איסמעילי, אמר כי אסגרי עבד עבור מחלקת חלל-אוויר במשרד ההגנה ופרש ב-2016.
לדבריו, הקשר בין אסגרי ל-CIA נמשך חמש שנים, ובמהלכו הוא מכר מידע הנוגע לתוכנית הטילים האיראנית. "בשנותיו האחרונות בשירות, הוא הצטרף ל-CIA, הוא מכר מידע על הטילים שלנו ל-CIA ולקח מהם כסף", אמר איסמעילי. "הוא זוהה, נשפט ונידון למוות".
איסמעילי הודיע במקביל כי בכוונת השלטונות להוציא להורג את מחמוד מוסאבי-מג'ד, איראני שהואשם בריגול לטובת המודיעין האמריקני והישראלי.
בחודש שעבר נתלה בכלא ליד טהרן אדם נוסף שעבד בעבר במשרד ההגנה האיראני ושהורשע בריגול, ג'לאל האג'יזבר. באיראן טענו כי האג'יזבר הודה בבית המשפט שהוא קיבל תשלום על ריגול עבור ה-CIA. לפי הדיווחים מאז, השלטונות תפסו בדירה שלו ציוד ששימש אותו לריגול. אשתו נידונה ל-15 שנות מאסר בשל חלקה לכאורה בפרשה.
אין זה חריג שאיראן מודיעה על הוצאות להורג או מעצרים של מרגלים לכאורה עבור ישראל או ארה"ב. בשנה שעברה טענו השלטונות האיראניים כי עצרו 17 מרגלים של ה-CIA.