יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר הבוקר (יום ה') כי הפרישה של גדעון סער מהליכוד הייתה צפויה, אך המהלך הגיע מאוחר מדי. בריאיון באולפן ynet הוא הוסיף כי "הכתובת הייתה על הקיר. דיברתי על זה עוד במהלך הקמפיין, אמרתי שבליכוד מתבשל מרד. לצערי התבשל קצת מאוחר מדי".
4 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
"היה אפשר למנוע בחירות רביעיות". ליברמן
(צילום: הדר יואביאן)
לדבריו, "אם האנשים האלו היו חושבים פחות על עצמם ויותר על המדינה ועושים מהלך כזה לפני כמה חודשים, היה אפשר למנוע בחירות רביעיות, להקים קואליציה יציבה ללא נתניהו". על פרישתו של זאב אלקין מהליכוד אמר: "זו חותמת סופית ש'תקווה חדשה' היא קודם כל תנועה דתית דוגמטית. והוא יהיה הראשון אחרי הבחירות שיתווך בין נתניהו לסער".
ליברמן תקף את סער: "אין ספק שמי שחוזר ואומר שהוא בשום קואליציה לא יוותר על ש"ס ויהדות התורה, סופו להיות בקואליציה עם נתניהו. אני שומע את גדעון סער גם בתקשורת, בעיקר החרדית. בתקשורת הכללית הניסוח שלו: 'אני לא פוסל את ש"ס ויהדות התורה', ובתקשורת החרדית זה נשמע אחרת לגמרי: 'אני לא אוותר על דרעי, ליצמן וגפני בשום קואליציה'. בסופו של דבר, 'תקווה חדשה' זו גרסה חדשה של כחול לבן, רק מכיוון אחר".
4 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
"יש פערים אידיאולוגיים משמעותיים, יכולים לשתף פעולה". סער
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
ליברמן אמר שפנה לארבעה ראשי מפלגות, בהם סער ויאיר לפיד, בניסיון לגבש קואליציה בלי נתניהו וציין כי לא יסכים לקבל תמיכה מהרשימה המשותפת. "אין לנו בעיה עם הערבים, יש לי בעיה קשה עם הרשימה המשותפת. האנשים האלה הצביעו נגד הסדר נורמליזציה עם המפרציות בניגוד לאינטרס של אזרחי מדינת ישראל", הוא אמר. "מה שברור שכרגע יש רוב ציוני ליברלי בכנסת. מבחינתי כל מפלגה ציונית ממרצ עד ימינה הם פרטנרים לקואליציה עתידית".
לדבריו, "נתניהו לא יכול להיות חלק מממשלה כזאת. שישחרר אותנו ויפרוש בכבוד. במה התעסק אתמול נתניהו בישיבת הממשלה? ניסה לממש את הדיל שלו עם מנסור עבאס. רוצה להכשיר את שוק הקרקעות בנגב ולהכיר בכל מיני יישובים בלתי חוקיים בעליל. מבחינת נתניהו, עבאס, נציג תנועה איסלאמית, הוא שותף חדש, טבעי ולגיטימי. זו חציית כל הקווים האדומים. ציניות מוחלטת".
4 צפייה בגלריה
נתניהו יורד מהדוכן
נתניהו יורד מהדוכן
"שישחרר אותנו ויפרוש בכבוד". נתניהו
(צילום: דוברות הכנסת)
- אתה אומר שנתניהו משתף פעולה עם תומכי טרור. "הוא משתף פעולה עם חמאס, עם התנועה האסלאמית, וכדי לשרוד ולהיות בשלטון הוא מוכן לחצות כל קו אדום".
- קראת לחיבור גדול אבל זה דבר מורכב ומסובך. יש סיכוי שיהיה חיבור אחד? אתם וימינה? אתם וגדעון סער? "לגבי כחול לבן, הם כבר לא רלוונטיים. הם לא יגרדו את אחוז החסימה, זה ברור. אני לא יודע אם הם בכלל יתמודדו. המטרה המרכזית שלנו היא להקים בלוק של ארבע מפלגות וזה תלוי בדבר אחד, אם ישראל ביתנו תהיה גדולה וחזקה נוכל לכפות את זה".
- יש סיכוי בתקופת הזמן הזו לחיבור אחד? "אנחנו מפלגה ליברלית וציונית. סער היה זה שסגר חנויות בשבת בתל אביב ורק בית המשפט העליון פתח אותן. סער מתנגד לנישואים אזרחיים, לתחבורה ציבורית בשבת וגם ללימודי ליבה במערכת החינוך החרדית".
4 צפייה בגלריה
"מאחל לו הצלחה בהמשך הדרך". גנץ
"מאחל לו הצלחה בהמשך הדרך". גנץ
"מאחל לו הצלחה בהמשך הדרך". גנץ
(צילום: EPA)
- כלומר אתה והוא יחד במסגרת הזו, לא יילך? "אני חושב שאנחנו יכולים לשתף פעולה, אני חושב שזה מהלך שיוצר את האופציה האמיתית, אבל יש שם פערים אידיאולוגיים משמעותיים".
- אתה חושב שבני גנץ גמר פוליטית? "הוא בגד בבוחריו, התנהל בצורה שלומיאלית. כשר הביטחון הוא מנוטרל מכל ההחלטות, הוא ידע על מינוי ראש המוסד מהתקשורת, הוא ידע על הנורמליזציה עם המפרציות מהתקשורת".
- יש לו עתיד פוליטי? "אני חושב שהוא גמר בפוליטיקה ואני מאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".