שר האוצר ישראל כץ הודה הבוקר (ראשון) שהציע לראש הממשלה בנימין נתניהו לעמוד בראש הליכוד במקומו למשך שנה כדי להרכיב ממשלת ימין, ולאחר מכן להשיב לו את התפקיד. לפי כץ, בשבועות האחרונים ההצעה הועברה לראש הממשלה, כדי שמרכז הליכוד יבחר מועמד זמני מטעם המפלגה בשביל להימנע מרוטציות ושריונים כפי שהוצעו לנפתלי בנט ולגדעון סער - או מפני האפשרות שמפלגת השלטון בשנים האחרונות תלך לאופוזיציה.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ישראל כץ
בנימין נתניהו ישראל כץ
בנימין נתניהו וישראל כץ
(צילוםף אמיל סלמן, אבי מועלם)
"ההצעה הייתה מותנית כמובן בהסכמת ראש הממשלה שגם היה אמור להציע אותה למרכז הליכוד כיו"ר התנועה", הדגיש כץ. "ראש הממשלה לא קיבל את ההצעה ובזאת היא הוסרה מסדר היום". כץ אמר שהאמין שיש לו סיכוי להיבחר בשל תקופתו הארוכה בתנועת הליכוד ושורת התפקידים שמילא. "האמנתי שסיכויי להבחר גבוהים בשל שורשיי בתנועה ובשל ניסיוני הרב והתפקידים הבכירים שמילאתי בהצלחה כשר החקלאות, התחבורה, המודיעין, שר החוץ וכעת כשר אוצר, שמנע בשנה האחרונה ממיליון מובטלים חרפת רעב וקריסה ממאות אלפי עסקים, תוך שמירת מעמדה הגבוה של כלכלת ישראל בעולם", טען כץ. "דבר שתרם תרומה מכרעת לשמירת בסיס כוחו של הליכוד בציבור, לצד רה"מ ושר הבריאות שהובילו את מבצע החיסונים".
כץ הפנה אצבע מאשימה כלפי חברו למפלגה ניר ברקת, והוסיף כי "אני משוכנע שהתקפותיו של ח"כ ברקת, בגלוי ובאמצעות הודעות SMS אנונימיות שנשלחו נגדי, יידחו בבוז ע"י חברי הליכוד, ואני פונה אליו פעם נוספת כדי לבטל את הכנס החתרני שארגן נגד רה"מ". כץ מתכוון לכנס שברקת הכריז עליו כדי לפרט על תוכניותיו כפוליטיקאי. "בתקופה זו על כולנו לעמוד יחד במאבק על עקרונות הליכוד והובלת מדינת ישראל".
2 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
על הכוונת של כץ. ניר ברקת
(צילום: אבי מועלם)
בינתיים, סער דחה את ההצעה של הליכוד לרוטציה משולשת, וישיבת הסיעה של ימינה שתוכננה במקור לשעה 10:00 ברעננה נדחתה לשעה 14:00. המפלגה מתכנסת בעקבות הדיווחים לפיהם בנט יודיע הערב או לכל המאוחר מחר, על בחירתו בממשלת אחדות שבה יכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה.