כוח ימי של צה"ל ירה לעבר כלי שיט מול חופי עזה: ספינת סיור מסוג דבורה של חיל הים זיהתה הבוקר (יום ב') כלי שיט עזתי שהתקרב אליה. הלוחמים חשדו בכלי השיט, פתחו באש והטביעו אותו. ככל הנראה, איש לא נפגע מירי האזהרה.
הכלי הימי שהוטבע שייך לחמאס. צה"ל זיהה פעילות זו מחוץ לקו האדום המותר לנוכחות כלי שיט עזתיים. לכן גם הוחלט לתקוף אותו באמצעות דבורה מפלגה 916. בכך צה"ל "העתיק" מהאוויר למרחב הימי את המדיניות הישראלית באשר להתעצמות חמאס - ניתן להטיס לאימונים ולבצע ניסויים ברחפנים וכלי טיס בלתי מאויישים כל עוד לא חצו את המרחב העזתי לישראל או מערבה.
מצה"ל נמסר כי הכוח הימי "זיהה הבוקר פעילות ימית שהיוותה איום פוטנציאלי לכלי שיט של חיל הים. לוחמי צה"ל זיהו את הפעילות וסיכלו אותה. צה"ל ימשיך ויפעל כנגד איומים מסכנים במרחב הימי".
גורמים צבאיים ציינו בעקבות התקרית: "מדובר באיום פוטנציאלי מול העיירה חאן יונס במרחב הימי. זיהינו אותו, עקבנו אחריו במשך כמה דקות והסרנו אותו".
1 צפייה בגלריה
סירות דיג בעזה
סירות דיג בעזה
סירות דיג בעזה (ארכיון)
(צילום: AP)
בשנים האחרונות סיכל חיל הים כמה ניסיונות של ארגוני הטרור ברצועה להוציא אל הפועל פיגועים מעזה. במקביל, משרד הביטחון פעל במשך כמה שנים להקמת מכשול ימי בגבול רצועת עזה על מנת למנוע פיגועים מהים.