2 צפייה בגלריה
הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לדובאי
הטיסה המסחרית הראשונה מישראל לדובאי
ישראלים בנתב"ג בדרך לדובאי
(צילום: מוטי קמחי)
פרסום ראשון: שר הביטחון בני גנץ יציג היום (ב') בקבינט הקורונה מתווה לשבים מחו"ל ממדינות אדומות שגובש בבוקר בהתייעצות שקיימו גורמי משרד הביטחון יחד עם נציגי משרד הבריאות, מנהל האכיפה, רשות האוכלוסין, רשות שדות התעופה, צה"ל, ונציגי היועץ המשפטי לממשלה.
על פי המתווה המסתמן, כל מי שחוזר לארץ ממדינה אדומה ייכנס לתכנית "כנפי חיל" ויחויב בבדיקת קורונה. מי שיסכים לעבור בדיקה ייכנס לבידוד ביתי של 10 ימים כשכל יום יבקר אותו נציג מטעם הפרויקט כדי לוודא שהוא בבידוד. אם יפר אותו - יועבר לטיפול מנהלת האכיפה. הנכנסים לבידוד ביתי יעברו שתי בדיקות קורונה: אחת בנחיתה והשנייה לפני היציאה מהבידוד.
מדובר למעשה בקיצור ימי הבידוד מ-12 יום לעשרה ימים, בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מי שיסרב לעבור את הבדיקה יחויב להיכנס לבידוד במלונית למשך שבועיים מלאים. פיקוד העורף ערוך לפתוח מלוניות תוך 48 שעות במידת הצורך. המתווה יתחיל בארבע מדינות אדומות שאת זהותן יקבע משרד הבריאות, ונכון לעתה מסתמן שטורקיה וסרביה יהיו ברשימה זו. בשלב הראשון יטופלו במסגרת המתווה אלף ישראלים ביום.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
שר הביטחון גנץ
(צילום: מוטי קמחי )
סוגיית ההבדל בין ימי הבידוד תלויה באישור של גורמי הבריאות ושל הייעוץ המשפטי שבודק אם ניתן לעשות את זה. הדבר יועלה בפני קבינט הקורונה, ואם יאושר ייושם החל משבוע הבא. את הישראלים ששבים מבידוד צפויים לבקר נציגים של "כנפי חיל" - עובדים של הרשות המקומית שיוכשרו על ידי פיקוד העורף.
ראש קבינט המומחים המייעץ לפרויקטור הקורונה, פרופ' רן בליצר, התייחס היום לסוגיית השבים מחו"ל ואמר לאולפן ynet כי "מה שקורה בנתב"ג בחודשיים האחרונים זו רכבת אווירית של חולי קורונה שמגיעים לישראל מדי יום. בחלק מהמדינות, 4% מהשבים ממדינות מסוימות נמצאו חיוביים. הרוק לא נבדקו. אנחנו מייבאים עוד ועוד תחלואה ולהבדיל ממדינות אחרות שבודקות את כל הנכנסים ממדינות אדומות – לא בודקים כאן את כולם".