איטליה רשמה הערב (יום שני) ציון דרך עגום כשהגיעה ליותר מ-100,000 מתים מקורונה. במדינה מודאגים מהעלייה בתחלואה, בגלל התפשטות הווריאנט הבריטי, ונערכים להגבלות חדשות.
ב-21 בפברואר אשתקד מת מקורונה אנטוניו טרביסאן, בן 78 שגר בעיירה באזור ונציה. אנטוניו, שסבל ממחלות רקע, היה הקורבן הראשון של הנגיף באיטליה. אחרי קרוב לתשעה חודשים הגיעה איטליה ל-50,000 מתים מקורונה, ואחרי עוד שלושה חודשים וחצי הגיעה ל-100,000.
3 צפייה בגלריה
קורונה חיסון מבצע חיסונים איטליה נאפולי
קורונה חיסון מבצע חיסונים איטליה נאפולי
מבצע החיסונים בנאפולי
(צילום: EPA)
איטליה הייתה המדינה הראשונה באירופה שהמגפה היכתה בה בצורה קשה. ב-9 במרץ 2020 הטילה סגר מחמיר כדי לעצור את הנגיף, שנמשך שבעה שבועות והשבית את המשק. היום הודיע משרד הבריאות שביממה האחרונה מתו עוד 318 בני אדם מקורונה, ובכך עלה מספר קורבנות המגפה ל-100,103 בסך הכול – הכי הרבה באירופה אחרי בריטניה. חוץ מאיטליה ובריטניה, רק בעוד חמש מדינות בעולם חצו את רף ה-100,000 מתים מקורונה. המדינות האחרות ברשימה הן ארה"ב, ברזיל, מקסיקו, הודו ורוסיה.
3 צפייה בגלריה
ליליאנה סגרה
ליליאנה סגרה
ליליאנה סגרה, ניצולת שואה, מקבלת את החיסון לקורונה באיטליה
בשבוע שעבר הגיע מספר הנדבקים באיטליה ליותר מ-3 מיליון. כאמור, לאחרונה נרשם זינוק בתחלואה במדינה בגלל הווריאנט הבריטי, שנחשב למידבק הרבה יותר מהזן המקורי של הנגיף. בשבוע שעבר עלה מספר הנדבקים השבועי ב-23% והגיע ליותר מ-123,000.
היום דיווחה איטליה על קרוב ל-14,000 נדבקים חדשים. מספר המאושפזים במחלקות לטיפול נמרץ עלה ל-2,700 חולים. בעקבות העומס במחלקות, והתפשטות הווריאנט הבריטי, הממשלה שוקלת להטיל הגבלות חדשות - כולל הארכת הסגר הלילי, שחל כרגע מ-22:00 עד 05:00, והטלת סגר כללי ברחבי המדינה. למרות שהגבלות חדשות יהיו מכה נוספת לכלכלה - שהגיעה אשתקד למיתון היסטורי - בסקר בסוף השבוע השיבו 44% מהאיטלקים שיתמכו בהגבלות חדשות. שבועיים קודם לכן עמד שיעור התומכים על 30%.
כרגע מנסה איטליה לעצור את התפשטות הקורונה באמצעות מערכת "רמזור", שכוללת שלוש דרגות של הגבלות בהתאם לתחלואה באותו אזור. מחוז קמפניה בדרום איטליה, שבו נמצאת העיר נאפולי, הפך אתמול לאזור "אדום" ונכנס לסגר בעקבות עלייה בתחלואה.
3 צפייה בגלריה
ברחובות רומא. בדרך להגבלות חדשות?
ברחובות רומא. בדרך להגבלות חדשות?
ברחובות רומא. בדרך להגבלות חדשות?
(צילום: AP)

"כשהמגפה התחילה, לא יכולנו לדמיין שאחרי שנה המספר הרשמי של המתים יהיה על הסף הנורא של 100,000", אמר ראש הממשלה החדש מריו דראגי. בנאום מוקלט, שהיה ההצהרה הפומבית הראשונה שלו מאז שנכנס לתפקיד, אמר דראגי לאיטלקים: "עדיין לא ניצחנו את המגפה, אבל עם האצת מבצע החיסונים אנחנו יכולים לראות את היציאה".
כמו מדינות רבות אחרות באיחוד האירופי, גם באיטליה מבצע החיסונים לקורונה החל בצורה מקרטעת למדי. איטליה, שבה חיים יותר מ-60 מיליון תושבים, רוצה ש-50 מיליון אזרחים יהיו מחוסנים עד סוף יולי. היא תצטרך להשקיע מאמצים גדולים כדי לעמוד ביעד: כרגע מספר האיטלקים שקיבלו את שתי מנות החיסון עומד על 1.65 מיליון בלבד.