ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא הבוקר (ראשון) נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שהתנגד לאישור תוכנית המענקים שהציג בשל עיתויה, רגע לפני הבחירות. במהלך ביקורו בבית קפה בירושלים הסביר נתניהו לבעל המקום מדוע לא אושרה תוכנית המענקים שלו: "הם אומרים 'לא זו כלכלת בחירות'. באיזו חוצפה הם לא נותנים לנו את זה?". נתניהו המשיך וקרא לבעלי עסקים להגיע להפגין מול משרד המשפטים, אם התוכנית לעידוד עובדים בחל"ת לחזור לעבודה לא תאושר.
"יש לנו תוכנית לתמרץ עובדים לחזור. היועצים המשפטיים וה'גנצים' למיניהם לא נותנים לזה לעבור. שר האוצר אצלם (במשרד המשפטים) עכשיו. אם הם לא מאשרים את זה - אתה בא עם כל החברים שלך לצלאח א-דין", אמר נתניהו לבעל המקום, שהשיב לו: "אם אתה אומר ששם זו הבעיה נגיע גם לשם".
גורמים משפטיים בכירים מחו נגד דברי נתניהו ואמרו כי "זה מזכיר לנו את תמונות המצור של מפגינים על גבעת הקפיטול בוושינגטון".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, ישראל כץ, אביחי מנדלבליט
בנימין נתניהו, ישראל כץ, אביחי מנדלבליט
נתניהו מאיים על היועמ"ש? "שר האוצר אצלם. אם הם לא מאשרים את זה תבואו לצלאח א-דין"
(צילום: אבי מועלם, דנה קופל, אלכס קולומויסקי)
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"על נתניהו לחזור בו. הדם יהיה על ידיו". גנץ
(צילום: הדר יואביאן)
בהודעה לעיתונות הבהירה לשכת היועץ כי טיוטת ההסכם שמטרתו עידוד עובדים בחל"ת לחזור לעבודה והמסמכים הנדרשים הועברו על-ידי משרד האוצר להתייחסות משרד המשפטים בסוף השבוע האחרון. הטיוטה נמצאת בטיפול של הדרגים המקצועיים בדחיפות הנדרשת.
שר המשפטים בני גנץ התייחס לטענות נתניהו על עיכוב המענק שיסייע להחזרת עובדים מחל"ת וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ביבי, זה דבר שקר. רק ביום חמישי האחרון העברתם טיוטה חלקית מאוד של הצעת החוק לעיון היועץ המשפטי לממשלה שעובד על כך ממש ברגעים אלו, אחרי חודש שסירבתם להעבירה. הקריאה שלך לציבור לעלות על משרד המשפטים מסוכנת וגובלת בהסתה".
הוא קרא לנתניהו לחזור בו מיד והבהיר: "אם יהיו מראות כמו שראינו בארה"ב של פריצה למשרד המשפטים - הדם יהיה על ידיך. אני אעמוד מולך בכל פעם שתנסה לפגוע במערכת המשפט ולא אאפשר לך להרים את ידך על מי שממלאים את תפקידם ועובדים לילות כימים בכדי לסייע לממשלה".